اوپو R15x به طور رسمی و با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد
1 min read

اوپو R15x به طور رسمی و با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد

کمپانی چینی سازنده گوشی‌های هوشمند، اوپو دو هفته پیش از گوشی K1 با بریدگی نمایشگر به شکل قطره آب رونمایی کرد. این گوشی در بنچمارک Geekbench با نام‌های متفاوتی ظاهر شده بود، در همین راستا امروز در وب‌سایت اوپو از گوشی R15x که به نظر می‌رسد نسخه با حافظه بیشتر باشد، رونمایی شد.

از بسیاری جهات این دو گوشی دارای مشابهی هستند که از جمله آنها می‌توان به حسگر اثر انگشتی که در زیر نمایشگر قرار گرفته و دوربین سلفی اشاره کرد. البته کمپانی اوپو هنوز مشخصات کاملی از R15x ارائه نکرده است، اما ویژگی‌های کلیدی آن، قیمت نهایی و تاریخ در دسترس بودنش اعلام شده است.

اوپو R15x دارای یک صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED است و به نظر میرسد که از سنسور اثر انگشت ایتیکال سیناپتیکس در زیر آن استفاده شده باشد. کمپانی ادعا کرده است که نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی 91 درصد می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی در ناچی که به شکل قطره آب است، قرار گرفته و بلندگوهای آن در لبه‌های بالایی تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی این گوشی 25 مگاپیکسلی است که قابلیت تشخیص 800 صحنه مختلف را دارد و از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد. در خصوص دوربین اصلی این گوشی اطلاعاتی منتشر نشده، اما اگر مشخصات آن با K1 یکی باشد، این دوربین دارای سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با لنز f/1.7 و سنسور ثانویه 2 مگاپیکسی برای تشخیص عمق تصویر خواهد بود.

این گوشی با Color OS 5.2 بر پایه اندروید اوریو در درون جعبه عرضه می‌شود و ظرفیت باتری آن نیز هنوز مشخص نیست. بزرگترین تفاوت R15x با K1 در میزان حافظه آنها می‌باشد. R15x اوپو با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. این گوشی در دو رنگ گرادینت، Nebula و Ice و با قیمت 360 دلار (310 یورو) از امروز پیش فروش می‌شود. فروش رسمی این گوشی از تاریخ 1 نوامبر (9 آبان) خواهد بود.