کارت گرافیک های 7 نانومتری AMD رقیب کدام مدل ها خواهند بود؟
1 min read

کارت گرافیک های 7 نانومتری AMD رقیب کدام مدل ها خواهند بود؟

اطلاعات جدیدی که توسط برخی منابع منتشر شده است، حاکی از آن است که AMD در بخش آزمایشگاهی خود موفق به انجام آخرین آزمون ها بر روی GPUهای 7 نانومتری با معماری Navi شده است. هر چند که این شرکت قدرتی که در بخش CPU بدست آورده است را تا کنون در بخش GPUها به نمایش نگذاشته است، اما می توان امیدوار بود که با کاهش لیتوگرافی، امکان تولید تراشه هایی به منظور رقابت با NVIDIA پیدا کند. در این صورت AMD اولین شرکتی خواهد بود که کارت گرافیک هایی با تراشه های 7 نانومتری را تولید خواهد کرد.

منابع فوق اعلام کرده اند که نتایج نهایی حتی به مراتب بهتر از پیشبینی های مهندسان این شرکت بوده است. اما متاسفانه AMD تاریخ عرضه آنها را به سال 2019 موکول می کند. این اطلاعات حاکی از آن هستند که CES 2019 شاهد معرفی رسمی کارت گرافیک های 7 نانومتری AMD خواهیم بود اما زمان عرضه رسمی هنوز تائید نشده است. اما کارت گرافیک های 7 نانومتری AMD با کدام محصولات NVIDIA رقابت خواهند کرد؟

به گزارش این منابع، توان پردازشی آنها به مدل های NVIDIA Polaris نزدیک است و رقیب مدل هایی مانند GeForce GTX 1080 خواهند بود که تا آن زمان کارت گرافیک های میان رده رو به بالا به حساب می آیند. متاسفانه در حال حاضر خبری برای رقابت با GPUهای NVIDIA Turing یا همان سری RTX وجود ندارد. به هر حال با کاهش لیتوگرافی می توان شاهد کاهش توان حرارتی و مصرفی نیز باشیم.