نسخه 63 فایرفاکس با حالت تصویر در تصویر و دیگر ویژگی‌ها برای اندروید منتشر شد
1 min read

نسخه 63 فایرفاکس با حالت تصویر در تصویر و دیگر ویژگی‌ها برای اندروید منتشر شد

نسخه 63 مرورگر محبوب فایرفاکس برای سیستم عامل اندروید مدتی بود که در حال آزمایش توسط توسعه دهندگان بود اما اکنون نسخه نهایی و پایدار این اپلیکیشن در گوگل پلی برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. شرکت موزیلا اقدام به انتشار این برنامه کرده است که ویژگی های جدید و مهمی را بالاخره در اختیار کاربران قرار میدهد. حالت تصویر در تصویر یا PiP از جمله ویژگی های مهم این نسخه است که مدت زیادی کاربران انتظار آن را کشیدند. همچنین این بروزرسانی شامل پیشرفت و قابلیت های جدید دیگری نیز میباشد.

برای آن دسته از کاربرانی که با حالت تصویر در تصویر آشنایی ندارند باید گفت که با این قابلیت کاربر میتواند به تماشای یک ویدئو حتی در حالتی که به تب دیگری در مرورگر مراجعه میکند، ادامه دهد. در این حالت اندازه ویدئو کوچک تر میشود اما کاربر میتواند در هر لحظه ای آن را به حداکثر سایز خود برساند. البته در استفاده از این قابلیت بر روی گوشی های هوشمند محدودیت وجود دارد چرا که فقط دستگاه های اندرویدی مجهز به اندروید 8.0 اوریو یا بالاتر قابلیت پشتیبانی از این حالت را دارند.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/10/Firefox-PiP-mode.jpg

دیگر ویژگی مهم اضافه شده به مرورگر اندرویدی فایرفاکس 63، کانال های اعلانات است. نسخه جدید فایرفاکس حالا شامل گزینه هایی برای قسمت دانلود ها، پخش فایل های چند رسانه ای، پیام های محلی، تب های یکپارچه شده و اعلانات دریافتی است اما این قسمت در آینده شامل گزینه های بیشتری نیز خواهد شد. این نسخه از فایرفاکس اندروید ویژگی های دیگری را نیز به خود دیده که در لیست رسمی تغییرات آن قید شده و در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • فایرفاکس اکنون توانایی شناسایی تنظیمات دسترسی سیستم عامل را دارد و به کمک آن، انیمیشن ها را کاهش میدهد.
  • محل های اضافه شده: انگلیس از کانادا و لیگاری (ایتالیا)
  • اضافه شدن پشتیبانی از بخش های سفارشی Web Components و سایه DOM

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، موزیلا انتشار نسخه 63 فایرفاکس اندروید را آغاز کرده و در بسیاری از کشورها قابل دریافت است اما اگر هنوز به این نسخه دسترسی ندارید، لازم است چند روزی صبر کنید.