درآمد مهندسان بلاک‌چین حالا با متخصصان هوش مصنوعی برابری می‌کند
1 min read

درآمد مهندسان بلاک‌چین حالا با متخصصان هوش مصنوعی برابری می‌کند

تکنولوژی و دانش بلاک‌چین به‌طور روزافزون در حال حرکت به جلو می‌باشد. بر اساس آمارهای شرکت Hired، مهندسان بلاک‌چین حالا درآمدی سالانه بین 150,000 تا 175,000 هزار دلاری دارند که از حقوق 135,000 هزار دلاری مهندسان نرم‌افزار معمولی بیشتر است. درآمد کنونی مهندسان بلاک‌چین حالا با درآمد مهندسانی که درزمینه هوش مصنوعی تخصص دارند برابری می‌کند.

Mehul Patel مدیرعامل Hired دراین‌باره به CNBC گفته است:

"هزاران تقاضا به را بلاک‌چین جود دارد. اکنون ما با کمبود مهندسین نرم‌افزار برای پاسخ به نیازها درزمینه تخصص آن‌ها مواجه هستیم و در مسئله بلاک‌چین، این موضوع حادتر است. به همین دلیل است که حقوق مهندسین بلاک‌چین بالاتر است. "

دستمزد متخصصین در این زمینه با استفاده کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت از این تکنولوژی افزایش پیدا کرده است که ممکن است با زیاد‌تر شدن مهندسان بلاک‌چین سقوط کند. بر اساس Hired و CNBC، مهندسین بلاک‌چین باید در شبکه، طراحی پایگاه داده و رمزنگاری تخصص داشته باشند. زبان‌های معمولی که توسط این مهندسین استفاده می شود شامل Java، JavaScript، C، Go، Solidityو Python است اما آن‌ها از سایر زبان‌ها نیز استفاده می‌کنند.

پس بنابراین درحالی‌که هم‌اکنون کمپانی‌های تکنولوژی به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی محصولات ساخته‌شده با استفاده از بلاک‌چین می‌باشند، سازندگان این محصولات بابت تلاش‌های خود در این زمینه به نتایج بزرگی دست خواهند یافت و مزد زحمات خود را به بهترین شکل دریافت خواهند کرد.