OneDrive فایل های بلا استفاده را حذف خواهد کرد
1 min read

OneDrive فایل های بلا استفاده را حذف خواهد کرد

مایکروسافت در بروزرسانی 10 اکتبر قابلیت جدید دیگری را ارائه کرده که به OneDrive امکان حذف فایل های بلا استفاده را خواهد داد. در واقع یکی از ویژگی های جدید OneDrive این است که به صورت خودکار داده هایی را به مجموعه ای جدید با عنوان Garbage Collection منتقل می کند. این قابلیت جدیدی نوعی مدیریت حافظه است که به حذف و پاک کردن فایل هایی که استفاده نمی شوند می پردازد.

البته امکان مدیریت این قابلیت جدید OneDrive نیز وجود دارد و کاربران می توانند مدت زمانی را برای این عملیات تعیین نمایند. باید اشاره کنیم که این فایل ها در واقع از OneDrive حذف نمی شوند و در نسخه ی آنلاین در دسترس خواهند بود. در واقع این قابلیت برای مدیریت و پاک کردن دیسک در نسخه ی آفلاین OneDrive ارائه شده است.

باید توجه داشته باشید که این قابلیت به صورت پیش فرض فعال نیست بنابراین اگر می خواهید از آن بهره ببرید باید وارد Settings شوید گزینه ی System را انتخاب کنید و در بخش Storage بر روی Change how we free up space automatically کلیک نمایید. در نهایت در بخش OneDrive می توانید مدت زمان مورد نظرتان را وارد کنید و تنظیمات جدید خود را اعمال نمایید. این ویژگی واقعا برای کاربرانی که فایل های OneDrive را بر روی کامپیوتر دانلود می کنند بسیار مفید خواهد بود و عملکردی ایده آل را برای مدیریت حافظه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.