9 میلیون دستگاه، عملکرد آیفون XR اپل در هفته اول فروش
1 min read

9 میلیون دستگاه، عملکرد آیفون XR اپل در هفته اول فروش

اپل نسل جدید آیفون ها را مدتی پیش در سه مدل معرفی کرد که دو مدل گران قیمت تر 10 اس و 10 اس مکس فورا برای پیشفروش آماده و با فاصله کمی به بازار عرضه شدند اما نسخه LCD آیفون های جدید که قیمت کمتری هم داشت با تاخیر نسبتا زیادی بالاخره روانه بازار شد. گمانه زنی های مختلفی در مورد میزان فروش آیفون های اپل انجام شد. طی گزارشی که هفته گذشته مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل منتشر کرد، میزان پیش فروش آیفون 10 آر (یا iPhone XR) کمتر از آمار پیش فروش آیفون Xs و Xs مکث اعلام کرد. اما بر اساس گزارشی که Jun Zhang، تحلیلگر موسسه Rosenblatt Securities منتشر کرده، در واقع این فروش ضعیف تر چیزی حدود 9 میلیون دستگاه آیفون 10 آر در هفته اول فروش این دستگاه بوده است.

در حالی که این مقدار فروش برای یک هفته، برای کاربران و حتی دیگر تحلیلگران تحسین برانگیز به نظر میرسد، Zhang معتقد است که میزان فروش مناسب برای iPhone XR باید 10 میلیون دستگاه بوده باشد. به دلیل همین فروش نسبتا کمتر از حد انتظار آیفون LCD جدید اپل، Zhang پیش بینی خود برای مجموع فروش این دستگاه در سه ماهه جاری را از 90 میلیون ، به 88 میلیون دستگاه کاهش داده است. علاوه بر این، این تحلیلگر معتقد است که اکنون اپل سرعت تولید آیفون ها را کاهش خواهد داد و از در ماه های نوامبر و دسامبر، هر ماه حدودا سه میلیون آیفون به تولید خواهد رسید که از این بین، 2 میلیون دستگاه سهم آیفون 10 آر خواهد بود و از آیفون 10 اس و اس 10 اس مکس مجموعا در هر ماه 1 میلیون دستگاه تولید خواهند شد.

به دلیل هزینه تولید بالای هر سه مدل آیفون جدید اپل، Zhang پیش بینی کرده است که میانگین قیمت فروش آیفون های اپل در سه ماهه منتهی به پایان دسامبر 2018 چیزی حدود 8 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین اپل با معرفی نسل بعدی آیپد پرو و مک بوک های بروزرسانی شده میتواند در طی دوره مذکور درآمدی برابر با 91.2 میلیارد دلار به دست آورد که در این صورت رکورد مالی جدیدی برای کوپرتینویی ها به ثبت خواهد رسید. در نهایت باید گفت که Jun Zhang یکی از بدبین ترین تحلیلگران در مورد محصولات اپل است و وی در حالی پیش بینی فروش 77 میلیون دستگاه را برای اپل کرده که مینگ چی کو معتقد است میزان فروش اپل در این سه ماهه 83 میلیون دستگاه خواهد بود. با این حال به نظر میرسد حتی Zhang هم متقاعد شده که سه ماهه پایانی سال 2018 برای اپل، سه ماهه ای موفق و بسیار درخشان خواهد بود.