آنر مجیک 2 با پردازنده Kirin 980 و 8 گیگابایت رم در گیک بنچ ظاهر شد
1 min read

آنر مجیک 2 با پردازنده Kirin 980 و 8 گیگابایت رم در گیک بنچ ظاهر شد

در آستانه رویداد 31 اکتبر آنر قرار داریم و فردا سازنده چینی پرچمدار جدید خود را با نام آنر مجیک 2 رونمایی خواهد کرد. تا امروز شاهد انتشار تصاویر و اطلاعات مختلفی از این پرچمدار مورد انتظار بوده ایم و اکنون این دستگاه در لیست بنچمارک گیک بنچ نیز قرار گرفته که برخی از اطلاعات درز شده قبلی را تائید میکند. در حالی که میت 20 و میت 20 پرو اولین گوشی های اندرویدی مجهز به تراشه 7 نانومتری بودند، آنر مجیک 2 هم از اولین گوشی های اندرویدی مجهز به چیپست 7 نانومتری خواهد بود و Kirin 980 به عنوان مرکز پردازشی در این پرچمدار ایفای نقش خواهد کرد. این پردازنده قدرتمند با 8 گیگابایت رم همراهی خواهد شد که البته ممکن است یک نسخه ارزان قیمت تر با رم 6 گیگابایتی نیز روانه بازار شود. البته تمامی نسخه های این پرچمدار به طور پیشفرض از اندروید 9 پای برخوردار خواهند بود.

honor magic 2 geekbench result

نسخه 8 گیگابایتی مجیک 2 در گیک بنچ آزمایش شده و این پرچمدار امتیاز 3316 را در بخش پردازش تک هسته ای به ثبت رسانده در حالی که امتیاز 9534 را برای پردازش چند هسته ای به نام خود ثبت کرده است. عملکرد کلی مجیک 2 در حد میت 20 پرو هواوی است در حالی که از نظر عملکرد پردازشی هنوز اسمارتفونی بالاتر از آیفون 10 آر، آیفون 10 اس و 10 اس مکس که به پردازنده A12 Bionic اپل مجهزند قرار نگرفته است. اما در مقایسه با بهترین پرچمداران اندرویدی حال حاضر در بازار، همچون گلکسی نوت 9، پیکسل 3 و وان پلاس 6T که به اسنپدراگون 845 با معماری 10 نانومتری متری مجهزند، پرچمداران جدید آنر و هواوی کمی سرعت بیشتری دارند.

نسل اول آنر مجیک هم پرچمداری بسیار خاص بود و باعث جلب توجه بسیاری از کاربران شد. نسل جدید از طراحی کشویی مانند برخوردار است تا نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالا باشد و یک گوشی تمام صفحه واقعی به نظر برسد. ضمن اینکه از مشخصات فنی نیز مجیک 2 یک پرچمدار واقعی به نظر میرسد. این پرچمدار در مرحله اول فقط در چین به فروش خواهد رسید اما پس از گذشت مدتی وارد بازار اروپا و کشورهای دیگر نیز خواهد شد.