انتشار جزئیات تازه در مورد سنسور اثر انگشت اولتراسونیک گلکسی اس 10 سامسونگ
1 min read

انتشار جزئیات تازه در مورد سنسور اثر انگشت اولتراسونیک گلکسی اس 10 سامسونگ

گلکسی اس 8، اولین گوشی هوشمند سامسونگ بود که پیش بینی میشد به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز شود اما این اتفاق نه برای این پرچمدار و نه برای پرچمداران نسل بعد سری نوت و اس سامسونگ نیز رخ نداد و حالا گلکسی اس 10، محتمل ترین گزینه برای دریافت این ویژگی و لقب اولین گوشی سامسونگ با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر است. تقریبا اکثریت قریب به اتفاق شایعات پیرامون این پرچمدار مورد انتظار حاکی از این دارند که هر دو نسخه از پرچمدار بعدی کمپانی کره ای، یعنی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر هستند و به نظر این ویژگی را باید قطعی بدانیم. به جز اصل ویژگی، جزئیاتی در مورد نوع سنسور هم تا به امروز منتشر شده و گفته میشود سامسونگ از سنسورهای اولتراسونیک کوالکام در سری گلکسی اس 10 استفاده خواهد کرد. امروزه تعداد نه چندان زیادی از گوشی های هوشمند از سنسورهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایشگر برخوردارند که البته تقریبا در همه آنها از سنسورهای اپتیکال استفاده شده است.

IceUniverse، فاش کننده مشهور توئیتر در جدیدترین پست خود در این شبکه اجتماعی اطلاعات جدیدی در مورد سنسور اثر انگشت گلکسی اس 10 سامسونگ منتشر کرده و البته به دو تفاوت مهم سنسورهای اپتیکال و اولتراسونیک اشاره کرده است. بر اساس گفته های این فاش کننده، سنسورهای اپتیکال حدودا 30 درصد کُندتر از سنسورهای اولتراسونیکی هستند که در گلکسی اس 10 سامسونگ قرار خواهند گرفت و همچنین محدوده شناسایی این سنسورها بسیار محدودتر است. مشخصا این دو نکته از مهم ترین مشخصه های سنسورهای بایومتریک هستند. گوشی هایی که تا به امروز از سوی سازندگان مختلف با سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر از نوع اپتیکال معرفی شده اند، از نظر موفقیت در عملکرد بسیار خوب ظاهر شده اند اما از نظر سرعت، حتی به سختی قابلیت رقابت با سنسورهای اثر انگشت معمولی یا سیستم تشخیص چهره را دارند.

همچنین گفته میشود سامسونگ علاوه بر سنسور اثر انگشت اولتراسونیک، از فناوری انحصاری جدیدی نیز در نمایشگر نسل بعدی پرچمداران خود استفاده خواهد کرد که البته هنوز مشخص نیست منظور از این فناوری چیست اما شاید منظور همان طراحی تمام صفحه جدید غول کره ای باشد که به جای ناچ، از یک حفره برای قرار دادن دوربین جلو در زیر صفحه نمایش استفاده میکند. امکان دارد که سامسونگ سنسور عنبیه چشم را از سری گلکسی اس 10 حذف کند و این احتمال تجهیز شدن گلکسی اس 10 به سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر را بسیار افزایش میدهد. البته با وجود سیستم تشخیص چهره، بعید است که کاربران کمبود سنسور عنبیه چشم را احساس کنند.