یک حرفه ای تمام عیار: Aorus Xtreme WaterForce RTX 2080
1 min read

یک حرفه ای تمام عیار: Aorus Xtreme WaterForce RTX 2080

شرکت گیگابایت تصمیم دارد تا با نسل Turing، تغییراتی را در طراحی سنتی خود ایجاد کرده و اینک نوبتی هم که باشد، نوبت به یک کارت گرافیک خاص دیگر با نام Aorus Xtreme WaterForce RTX 2080 می رسد. این کارت گرافیک با شناسه فنی GV-N2080AORUSX W-8GC، از یک خنک کننده مایع برخوردار است که از نوع لوپ بسته یا AIO است. این خنک کننده دارای یک رادیاتور 240 میلی متری است که بر روی رادیاتور و کارت گرافیک، دیودهای LED RGB استفاده شده است.

فرکانس هسته در آن به طور قابل ملاحظه ای توسط اورکلاک افزایش یافته است؛ گیگابایت فرکانس افزایشی را به 1890 مگاهرتز رسانده و دیگر فرکانس های آن با WaterForce WB و Aorus Xtreme مشابه هستند. با این وجود سرعت تراشه های حافظه نیز تا 14140 مگاهرتز بالا رفته است.

مدار VRM که آن هم توسط خنک کننده مایع تهویه می گردد، از آرایش 12+2 برخوردار بوده و خروجی های تصویری آن شامل USB TypeC، HDMI و DisplayPort هستند. جریان برق Aorus Xtreme WaterForce RTX 2080 با 2 عدد رابط 8 پین تامین می گردد که نشان از افزایش به دلیل استفاده از کولر مایع و اورکلاک بالا است. مدل های دارای خنک کننده مایع عموما از قیمت گذاری بالاتری بهره می برند اما نویز صوتی ناچیز و تهویه بالا به همراه فرکانس اورکلاک شده تخصصی از جمله ویژگی های آنها است. به هر حال خوشحالیم که گیگابایت طراحی سنتی خود را کنار گذاشته است.