از تهدید کردن ترامپ تا مورد تهدید قرارگرفتن توسط شبکه HBO
1 min read

از تهدید کردن ترامپ تا مورد تهدید قرارگرفتن توسط شبکه HBO

اگر در شبکه اجتماعی توئیتر عضویت داشته باشید، حتماً در جریان این موضوع هستید که رئیس جمهور ایالات متحده، یعنی دونالد ترامپ یکی از جنجالی‌ترین اکانت‌های این شبکه اجتماعی را به خود اختصاص داده است. او همچنین یکی از فعال‌ترین کاربران سیاست‌مدار توئیتر به حساب می‌آید که معمولاً توئیت‌هایش با واکنش‌هایی در سراسر جهان روبه‌رو می‌شود.

شب گذشته دونالد ترامپ عکسی در توئیتر خود به اشتراک گذاشت که در آن نوشته شده "تحریم‌ها می‌آیند… 5 نوامبر". این تصویر برگرفته از شعار معروف سریال گیم آو ترونز تحت عنوان "Winter is Coming" است که به معنی فرارسیدن زمستان می‌باشد. البته در سریال بازی تاج و تخت این اصطلاح که توسط خانواده استارک یادآوری می‌شد به مفهوم فرارسیدن دوران سخت بود.

با این حال، واکنش‌ها به توئیت جنجالی ترامپ جالب توجه بود. شبکه HBO که سریال گیم آو ترونز توسط آنها ساخته و پخش می‌شود در بیانیه‌ای اعلام کرده است که از استفاده از این پیام اطلاع نداشته‌اند و علاقه‌ای به استفاده از برندشان در اهداف سیاسی نادرست ندارند. این شبکه در توئیتر خود نیز با حالت کنایه ترامپ را تهدید کرده و گفته:

به زبان دوتراکی به سوءاستفاده از نام تجاری چه می‌گویند؟

دوتراکی نام یکی از قبایلی است که در سریال گیم آو ترونز حضور دارد و مردم این قبلیه زبان مخصوص به خود را دارند. از توئیت HBO می‌توان اینگونه برداشت که آنها قصد داشتند ترامپ را به دلیل استفاده غیرمجاز از برند آنها تهدید کنند. اما واکنش کاربران ایرانی هم نسبت به این موضوع بسیار جالب بود. این کاربران با تصاویر شخصیت‌های سیاسی داخلی و نوشتن جمله‌ای در جواب به ترامپ بر روی آن، با تم سریال GOT به این مساله واکنش نشان دادند. در این میان حتی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه با انتشار تصویری با همان تِم، در حساب اینستاگرام خود خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد: "من در مقابل تو خواهم ایستاد".