موتورولا وان؛ گوشی‌ای مشابه با آیفون X به آمریکا می‌رود
1 min read

موتورولا وان؛ گوشی‌ای مشابه با آیفون X به آمریکا می‌رود

موتورولا قصد دارد که جدیدترین گوشی اندرویدی خود، یعنی Motorola One به بازار آمریکا عرضه کند. این گوشی میان‌رده اولین بار در ماه آگوست معرفی شد و بخشی از پروژه اندروید وان گوگل به حساب می‌آید. یعنی سیستم عامل اندروید این گوشی خام است و با ساده‌ترین و سبک‌ترین حالت رابط کاربری، بدون برنامه‌های جانبی بی‌استفاده عرضه شده است. البته این سیستم عامل وعده آپدیت نرم‌افزاری حداقل تا دو سال را نیز دارد.

موتورولا وان دارای یک صفحه‌نمایش 5.9 اینچی می‌باشد که با آن ناچ در بالای نمایشگر بسیار شبیه به آیفون‌های اپل به نظر می‌آید. این اولین گوشی موتورولا با بریدگی بالای نمایشگر است که وارد خاک آمریکا می‎شود. این نمایشگر دارای رزولوشن 720×1520 پیکسل و تراکم 284 پیکسل‌براینچ می‌باشد. متاسفانه این ارقام برای یک گوشی میان‌رده در سال 2018 بسیار پایین به نظر می‌آید و این یعنی محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه چندان با کیفیت نخواهد بود.

پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 625 کوالکام با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه شده است. ظرفیت باتری موتورولا وان 3000 میلی‎آمپرساعت است و از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی در برابر قطرات آب ضدآب است و مجهز به سنسور اثر انگشت می‌باشد. دوربین دوگانه‌ای که در پشت آن تعبیه شده دارای سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن دارای سنسور 8 مگاپیکسلی می‌باشد.

این گوشی قرار است که به صورت انحصاری تنها در سایت Best Buy به قیمت 399.99 دلار به فروش برسد. پیش‌فروش این گوشی در رنگ مشکی آن آغاز شده و در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه سفید این گوشی هم قیمتی مشابه خواهد داشت. سیستم عامل این گوشی در حال حاضر اندروید خام 8.1 اوریو است، اما احتمالا تا پیش از پایان سال 2018 اندروید 9 پای را دریافت خواهد کرد. البته جالب است که این گوشی با تمام اپراتورهای آمریکایی سازگار نیست و تنها با 2 اپراتور اصلی یعنی AT&T و T-Mobile کار خواهد کرد.