بازی PUBG برای Xbox رایگان شد، PS4 ماه آینده
1 min read

بازی PUBG برای Xbox رایگان شد، PS4 ماه آینده

مایکروسافت امروز بازی Player Unknown’s Battlegrounds یا همان PUBG را به صورت رایگان برای دانلود Xbox One در فروشگاه قرار داد. غول نرم‌افزار جهان اعلام کرده است که PUBG برای کنسول Xbox تنها برای مدتی محدود رایگان خواهد بود و کاربران می‌تواند از همین امروز از مایکروسافت استور آن را دریافت کنند. مایکروسافت پیش‌تر وعده "خبری بزرگ" برای طرفداران پابجی در برنامه شب شب X018 داده بود و به نظر می‌رسد که عرضه رایگان بازی بخشی از این خبر بزرگ بوده است.

البته هنوز مشخص نیست که عرضه "محدود" بازی به صورت رایگان به چه معنی است و طرفداران پابجی و کاربرانی که در طول سال گذشته برای بازی در نسخه بتا هزینه پرداخت کرده‌اند، اعتبار رایگان برای خریدهای درون برنامه‌ای دریافت خواهند کرد یا خیر. بازی PUBG سال گذشته برای کنسول‌های Xbox عرضه شد و 29.99 دلار قیمت آن بود.

پروموشن رایگان مایکروسافت برای بازی پابجی در نقطه حساسی از زمان این بازی اتفاق افتاده است. چرا که شایعات مبنی بر اینست که ماه آینده این بازی برای کنسول پلی ‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. اگر این اخبار صحیح باشد، یعنی مایکروسافت هزینه یک سال انحصاری این بازی برای کنسول خانگی خود پیش‌تر پرداخت کرده بود. این موضوع را می‌توان از این حیث که در طول این یک سال مشکلات مرتبط به عملکرد بازی، بررسی‌های مربوط به آن را تحت تأثیر قرار داده و در فروشگاه مایکروسافت توانسته تنها 3 ستاره از 5 ستاره کل را بدست بیاورد، در نظر گرفت.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد بازی Pro Evolution Soccer 2019 را برای مدت محدودی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. البته این هم بخشی از برنامه آخر هفته مایکروسافت (مراسم XO18) است و ظاهراً امکان دانلود رایگان این بازی در مایکروسافت استور وجود دارد.