سرانجام سونی انتشار بروزرسانی اندروید پای برای سه گوشی اکسپریا را آغاز کرد
1 min read

سرانجام سونی انتشار بروزرسانی اندروید پای برای سه گوشی اکسپریا را آغاز کرد

بعد از انتشار نسخه نهایی اندروید پای توسط گوگل، سونی از اولین شرکت هایی بود که زمان انتشار نسخه جدید این سیستم عامل را برای از گوشی های رده بالای خود اعلام کرد. بدین ترتیب قرار بر این بود که سازنده ژاپنی بروزرسانی مذکور را در تاریخ 26 اکتبر (اوایل آبان ماه) برای سه گوشی اکسپریا که عبارتند از مدل های Xperia XZ Premium، Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact منتشر کند اما باگ هایی در این نرم افزار نمایان شدند و سونی مجبور شد انتشار بروزرسانی را به تعویق بیاندازد تا نسخه ای بدون مشکل در اختیار کاربران قرار بگیرد. حال به نظر میرسد مشکلات نرم افزاری رفع شده و سونی کار انتشار بروزرسانی اندروید پای را برای دستگاه های مذکور آغاز کرده است.

از مهم ترین ویژگی های افزوده شده در اندروید 9 پای، ژست ناوبری جدید این نسخه است که شیوه ارتباطی جدیدی را با دستگاه ارائه میدهد اما نکته جالب و شاید برای بسیاری ناامید کننده این است که با بروزرسانی انتشار یافته توسط سونی، این ویژگی به سه اکسپریای یاد شده اضافه نمیشود. هر چند این اتفاق در آینده صورت خواهد گرفت. به واسطه حجم نسبتا قابل توجه بسته بروزرسانی، توصیه میشود دریافت بروزرسانی از طریق شبکه وای فای صورت بگیرد و حتما پیش از نصب نسخه جدید، باتری دستگاه کاملا شارژ شده باشد.

همچنین لازم به ذکر است که پیش از انتشار این بروزرسانی، دو مدل Xperia XZ2 و XZ Compact به اندروید پای بروزرسانی شده اند. سونی Xperia XZ3 را به طور پیشفرض با اندروید پای روانه بازار کرد و تا پایان ماه میلادی جاری Xperia XZ2 Premium هم آپدیت اندروید 9 پای را دریافت خواهد کرد. طبق زمان بندی سونی، اکسپریاهای XA2، XA2 Ultra و XA2 Plus نیز این بروزرسانی را در تاریخ 4 مارس (اواسط اسفند ماه) دریافت خواهند کرد. این بروزرسانی علاوه بر ارتقا اندروید دستگاه به اندروید 9 پای، قابلیت های دیگری همچون فیلمبرداری فوق آهسته با کیفیت 1080p را نیز به دنبال خواهد داشت. همچنین بسته بروزرسانی ماه اکتبر نیز همراه اندروید پای بر روی دستگاه های مذکور نصب خواهد شد که البته این آپدیت امنیتی برای ماه گذشته برنامه ریزی شده بود.