فولکس واگن در حال توسعه یک خودرو الکتریکی اقتصادی
1 min read

فولکس واگن در حال توسعه یک خودرو الکتریکی اقتصادی

شرکت فولکس واگن را می توان یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودرو در آلمان و دیگر نقاط جهان دانست. تاکنون محصولات مختلفی در سگمنت های متفاوت توسط این کمپانی توسعه یافت و عرضه شد.

در حال حاضر نیز این کمپانی روی پروژه اتومبیل های الکتریکی مشغول کار است، پروژه ای که بسیاری از شرکت ها تصمیم به فعالیت روی آن گرفتند و آینده را با وجود چنین مدل اتومبیل هایی می دانند.

تاکنون چند مدل الکتریکی توسط این خودروساز آلمانی معرفی و عرضه شد. حال براساس گزارش های تازه انتشاریافته، فولکس روی یک مدل الکتریکی با قیمتی بین 20 تا 23 هزار دلار مشغول کار است. خودرویی که انتظار می رود ابعاد کوچکی داشته و از مشخصات قابل توجهی بهره ببرد.

کارنامه فولکس واگن شامل خودروهای الکتریکی محبوبی می شود و احتمالا این مدل نیز یک خودرو کارآمد و اقتصادی الکتریکی خواهد بود. در حال حاضر تسلا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل های الکتریکی مدل 3 را با قیمتی 30 هزار دلاری ارائه می دهد و در صورت صحت داشتن این خبر، احتمال تخفیف هنگفت مدل 3 توسط تسلا بالاست.

با رقابتی شدن بازار قیمت ها کاهش شدیدی پیدا خواهد کرد، بخصوص اگر این رقابت روی قیمت محصولات باشد. فولکس واگن در نظر دارد با عرضه خودرو الکتریکی که قیمت رقابتی داشته می تواند بازار اتومبیل های الکتریکی را هدف قرار داده و فروش بالایی را شامل حال خود کند. محصولات الکتریکی این شرکت با نام MEB همراه هستند و احتمالا مدل اولیه این محصول اقتصادی با تولید 200 هزار دستگاهی رو به رو باشد.

این شرکت 16 نوامبر جلسه ای با هیئت مدیره خواهد داشت تا درباره آینده محصول موردنظر صحبت هایی صورت گیرد. منبع آشکار کننده اطلاعات افزود، یکی از خودروهای الکتریکی دیگر فولکس I.D. Aero نام داشته و در کارخانه تولیدکننده سدان میان سایز پاسات به تولید می رسد. گفته می شود I.D. Buzz به عنوان ون الکتریکی آینده کمپانی در کارخانه هانوفر همان کارخانه تولیدکننده ون T6 به تولید می رسد.

این گزارش ها نشان می دهد، فولکس به طور جدی پروژه اتومبیل های الکتریکی را دنبال می کند تا بتواند محصولات کاملی را روانه بازار نماید.