کاهش تولید آیفون‌های 2018 اپل در مقابل افزایش تولید آیفون 8 و 8 پلاس
1 min read

کاهش تولید آیفون‌های 2018 اپل در مقابل افزایش تولید آیفون 8 و 8 پلاس

اپل برای سه ماهه گذشته نیز نتوانست جایگاه دوم خود را از هواوی در بازار گوشی های هوشمند پس بگیرد و با سرعتی که هواوی در حال پیشرفت است و البته وضعیت نه چندان مناسب آیفون های اپل در بازار، بعید است که کوپرتینویی ها بتوانند به جایگاه قبلی خود بازگردند و حتی تهدیدها از سوی دیگر سازندگان جدی تر نیز خواهد شد. اپل همیشه به طور خاصی زیر ذره بین تحلیلگران و کارشناسان بازار موبایل بوده است و اکنون که مدتی از عرضه آیفون های 2018 به بازار میگذرد، شرکت های تحقیقاتی و تحلیلگران بسیاری میزان فروش این دستگاه ها را زیر نظر دارند. به نظر میرسد شرکت تحقیقاتی Longbow Research تماس هایی را با شرکت های تامین کننده قطعات و تولیدکننده آیفون های 2018 داشته است و به گزارش این شرکت، اپل سفارشات آیفون Xs Max و XR را بین 20 تا 30 درصد کاهش داده است. در عین حال اپل میزان سفارش آیفون 8، آیفون 8 پلاس و چندل مدل دیگر را افزایش داده است.

شرکت خدمات مالی JP Morgan نیز اطلاعاتی آماری در مورد اپل منتشر کرده که به گفته این شرکت اپل به احتمال فراوان سفارش آیفون ها را کاهش خواهد داد اما همچنین این شرکت خاطر نشان کرده است که اپل مشکلاتی را از نظر افزایش حاشیه سود محصولات خود نیز داشته است. پیش بینی JP Morgan از میزان فروش iPhone XR از بین آیفون های جدید برای نیم سال دوم 2018 برابر با 47 درصد بوده اما حالا پیش بینی خود را به 39 درصد کاهش داده است.

علاوه بر این، رویترز خبر داده است که تامین کننده قطعات مربوط به فناوری Face ID اپل که شرکتی به نام Lumentum پیش بینی در مورد میزان درآمد و سود خود را کاهش داده است. این کمپانی اعلام کرده است که دریافت سفارش از یکی از بزرگترین مشتریان تجهیزات مربوط به قطعات حسگر 3 بعدی کاهش پیدا کرده است که به گفته تحلیلگران، منظور از این مشتری بزرگ، کمپانی اپل بوده است. در حالی که شنیدن خبر کاهش تولید و سفارش آیفون های اپل در بازه های زمانی مختلف چندان غافل گیر کننده نیست، اما به عقیده سرمایه گذاران یک بحران جدی برای کمپانی در راه است. ارزش هر سهم اپل روز گذشته بیش از 9 دلار کاهش پیدا کرد و برای اولین طی چند ماه اخیر به پائین تر از 200 دلار رسید.