زاکربرگ به همه مدیران فیسبوک دستور داد از گوشی اندرویدی استفاده کنند
1 min read

زاکربرگ به همه مدیران فیسبوک دستور داد از گوشی اندرویدی استفاده کنند

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک به تیم مدیریتی خود دستور داده است که با توجه به اینکه اندروید کاربران بیشتری در سراسر جهان دارد، فقط از گوشی‌هایی با این سیستم عامل استفاده کنند. طبق گزارش نیویورک تایمز به نظر می‌رسد این اظهار زاکربرگ به مصاحبه مدیرعامل اپل، تیم کوک ربط دارد که در انتقاد به فیسبوک گفته بود، این سرویس زندگی شخصی کاربران را زیر نظر دارد.

ماجرا به ماه مارس بازمی‌گردد، زمانیکه از تیم کوک در مصاحبه‌ای نظرش را در مورد رسوایی‌های فیسبوک در سوءاستفاده موسسه کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران پرسیدند و گفتند که اگر او به جای مارک زاکربرگ بود، چه می‌کرد. کوک گفت: "من هرگز در این شرایط قرار نخواهم گرفت." البته در همان زمان هم زاکربرگ اظهارات تیم کوک را بی جواب نگذاشت و گفت: "من فکر می‌کنم خیلی مهم است که ما دچار سندروم استکهلم نشویم و باور نکنیم که کمپانی‌هایی که تمام تلاش خود را می‌کنند تا پول بیشتری از ما دریافت کنند، به ما بیشتر اهمیت می‌دهند. چرا که این به نظر من مسخره است."

در حالیکه هنوز مشخص نیست که چگونه اظهار نظر مغرورانه و تهاجمی تیم کوک، باعث این تصمیم مستقیم زاکربرگ مبنی بر استفاده از دستگاه‌های اندرویدی شود، این تصمیم برای استفاده آمریکایی‌ها از اندروید منطقی به نظر می‌رسد. اندروید سیستم عامل غالب در بسیاری از مناطق جهان مانند آمریکای جنوبی، اروپا، روسیه، آسیای جنوبی و خاورمیانه است. علاوه‌براین تصمیم مدیریتی بسیار خوبی است که شرکت‌های دیگری مانند Snap هم آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. کارمندان آمریکایی فعال در زمینه تکنولوژی علاقه کمتری به استفاده از این گوشی‌ها دارند، چرا که در هنگام استفاده از برنامه‌ها، نقاط کوری تشکیل می‌دهند. اندروید و iOS تفاوت‌های اساسی با یکدیگر داند و این می‌تواند در توسعه برنامه‌ها و تجربه کاربری تأثیرگذار باشد.

پس از دستور زاکربرگ مبنی براستفاده مدیران فیسبوک از گوشی اندرویدی، David Marcus مدیر بخش بلاک‌چین و Andrew “Boz” Bosworth معاون ارشد بخش AR و VR در حساب توئیتر خود با گوشی آیفون فعالیت داشته‌اند. بنابراین ممکن است که دستور زاکربرگ چندان قاطعانه نبود و یا مدیران همچنان اجازه دارند در زندگی شخصی خود از گوشی‌های آیفون استفاده کنند.