اپل مدیر نوکیا را به منظور بهبود وضعیت فروش آیفون‌ها به خدمت گرفت
1 min read

اپل مدیر نوکیا را به منظور بهبود وضعیت فروش آیفون‌ها به خدمت گرفت

با اینکه جدیدترین گزارش مالی اپل خبر از رکورد شکنی دوباره کوپرتینویی ها میدهد اما این صرفا به خاطر افزایش حاشیه سود و میانگین قیمت آیفون ها است نه بیشتر شدن میزان فروش. در واقع فروش آیفون های اپل افت پیدا کرده و اپل در حال سپری کردن دورانی بحرانی است که البته این بحران در ابتدای راه است و در صورتی که چاره ای برای آن اندیشه نشود، میتواند کوپریتینویی ها را به دردسر جدی تری دچار کند. اپل با آگاهی از این موضوع در پی اقداماتی است. این کمپانی به تازگی اعلام کرده که Ashish Chowdhary را به عنوان سرپرست عملیاتی بازار هند منصوب کرده است. Chowdhary در حال حاضر در Nokia Networks به عنوان رئیس امور مشتریان فعالیت میکند اما به گزارش Economic Times، این مدیر نوکیا در ژانویه 2019 در شرکت اپل مشغول به کار خواهد شد.

این موضوع روز گذشته توسط Nokia Networks نیز تائید شده است بنابراین میتوان گفت اطلاعات منتشر شده صحت کامل دارند.­ کمپانی فنلاندی نوکیا اعلام کرده است که همکاری با Chowdhary تا پایان سال میلادی جاری ادامه خواهد یافت اما از آغال سال آینده، وی به کمپانی دیگری خواهد پیوست. دلیل اپل برای انتخاب Ashish Chowdhary به عنوان رئیس بخش عملیاتی بازار هند، افزایش سهم کمپانی از بازار بسیار مهم این کشور پرجمعیت است. انتخاب مدیر نوکیا توسط اپل به خاطر تخصص و دانش این شخص از صنایع محلی صورت گرفته که میتواند عاملی بر بهبود وضعیت اپل در بازار هند شود و بتواند سرعت رشد کمپانی در این کشور را نیز به اندازه سرعت رشد در بازارهای امریکا و چین افزایش دهد.

کمپانی اپل در هند در آگوست گذشته تعدادی از مدیران خود را از دست داد بنابراین Ashish Chowdhary نقشی مهم در سازمان دهی تیم کمپانی در این کشور خواهد داشت. میزان فروش آیفون های اپل در سال گذشته فاجعه بار بوده است و با فروش فقط 3.2 میلیون دستگاه آیفون، سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند این کشور تنها 2 درصد بوده است بنابراین جای پیشرفت بسیاری در هند دارد. چیزی که همواره در آمار و آنالیزها در مورد بازار هند عنوان شده این است که گوشی های صرفا گران قیمت محبوبیت چندانی در بین هندی ها ندارند و در مقابل، گوشی هایی با ارزش خرید بالا بسیار مورد استقبال قرار میگیرند. همین باعث شده تا سازندگانی مانند شیائومی و هواوی به خوبی در این کشور جا بیافتند.