انویدیا در زمینه خرابی های RTX 2080 Ti  توضیح داد
1 min read

انویدیا در زمینه خرابی های RTX 2080 Ti توضیح داد

داستان از آنجایی آغاز شد که برخی از خریداران کارت گرافیک های GeForce RTX 2080 Ti چه در نسخه های سفارشی و چه در نمونه های رفرنس و FE، گزارش هایی را مبنی بر مشکلاتی در این محصول ارائه کردند؛ این خریداران در چند انجمن (فروم سخت افزاری) از مشکلاتی نظیر صفحه آبی، کرش و حتی خرابی کارت گرافیک خود سخن گفته و انویدیا نیز به سرعت وارد عمل شده و پاسخ هایی را در این زمینه ارائه کرد. به گفته انویدیا، تعداد این کاربران چندان زیاد نبوده و برخی از آنها به طور همزمان در چند انجمن به طرح مشکل خود پرداخته اند که از این رو ابعاد مشکل بزرگ به نظر می رسد.

غول سبز تراشه های گرافیکی، NVIDIA، به تازگی تائید کرده است که چنین مشکلی در برخی از توزیع های GeForce RTX 2080 Ti وجود دارد که عملا به بخش تولید باز می گردد. به گفته انویدیا، پس از بررسی های تکمیلی متوجه شدیم که این ایراد به برخی بخش های خط تولید، از جمله بخش کنترل QA باز می گردد. ظاهرا عدم تست برخی از بردهای تولید اولیه، باعث شده است تا مشکلاتی در این زمینه به وجود آید که خوشبختانه تنها به تولیدات اولیه باز می گردد.

انویدیا تائید کرده است که بیشترین مدل هایی که با این مشکلات دیده شده اند، سری RTX 2080 Ti Founders Edition خواهند بود؛ با این وجود این شرکت تمامی مدل های دارای ایراد را تعویض کرده و مطمئن است که در سری های دیگر تولید چنین مسئله ای رویت نخواهد شد. به هر حال شایعاتی بسیاری در این زمینه مطرح شده بود؛ از جمله خرابی تراشه های GDDR6 که در همان ابتدا رد شده بود. عدم تست برخی از بردها به دلیل شلوغ بودن خطوط تولید، مسئله تازه ای نبوده و امیداواریم که این داستان در همینجا خاتمه یابد.