اپل در حال توسعه مودم‌هایی برای آیفون‌های خود است
1 min read

اپل در حال توسعه مودم‌هایی برای آیفون‌های خود است

کمپانی اپل در طول سال‌های گذشته کسب و کار خود را توسعه داده است، این شرکت در کنار گسترش نوع محصولاتی که به کاربران ارائه می‌دهد، تمام سعیش را معطوف به این کرده است که خود را از وابستگی به کمپانی‌های سازنده قطعات شخص ثالث، مانند چیپ‌ست، پردازنده گرافیکی و… رها کند. حالا در آخرین گزارشی که بلومبرگ آن را منتشر کرده، به نظر می‌رسد که غول تکنولوژی حاضر در سیلیکون ولی در تلاش است تا به زودی مودم‌های اختصاصی خود را معرفی کند.

در ماه گذشته اپل برای جذب 10 شغل در وب‌سایت خود درخواست نیرو کرده است. این کمپانی در سن دیه‌گو مهندسین نرم‌افزار و سخت‌افزار برای کار بر روی دستگاه‌های بی‌سیم استخدام می‌کند که به خودی خود موضوع عجیبی نیست. با این حال افراد باید دارای تجربه در زمینه LTE، بلوتوث و نسل آینده شبکه مخابراتی که بر پایه 5G است باشند. این زمینه کاری می‌تواند حاکی از آن باشد که اپل احتمالاً برای تولید یک مودم جدید برای آیفون‌های خود اقدام می‌کند.

در حال حاضر انتظار می‌رود که اپل، آیفون‌های سال 2020 خود را با پشتیبانی از شبکه 5G با چیپ‌های نسل آینده اینتل معرفی خواهد کرد. اما اگر سازنده آیفون بتواند خودش مودم‌های مورد نیاز را تولید کند، به راحتی هرچه تمام‌تر از مودم‌های اینتل نیز بی‌نیاز خواهد شد. این امر به اپل اجازه می‌دهد که یک قدم دیگر در راستای کاهش وابستگی خود به شرکت‌های خارجی گام بردارد و در نتیجه این کار، کوپرتینویی‌های می‌توانند جلوی درگیری‌های احتمالاً با رقبا، مانند آنچه که بین آنها و کوالکام در جریان است را نیز بگیرند.

علاوه‌بر تمام مزایای ذکر شده، این امکان برای اپل فراهم می‌شود که دستگاه‌های خود را با سخت‌افزاری متفاوت‌تر از رقیبان ارائه کند و از همه مهمتر این باعث می‌شود که اپل کنترل بیشتری بر روی هزینه‌های گوشی‌های خود داشته باشد و بتواند از این راه حاشیه سود خود را امن‌تر از سابق کند.