تماشا کنید: تست مقاومت انعطاف‌پذیرترین تبلت جهان – آیپد پرواپل!
1 min read

تماشا کنید: تست مقاومت انعطاف‌پذیرترین تبلت جهان – آیپد پرواپل!

اپل در کنفرانسی که در 8 آبان برگزار شد از آیپد پرو 2018 خود رونمایی کرد. این تبلت از نظر طراحی ظاهری، یکی از زیباترین و از نظر مشخصات سخت‌افزاری، یکی از قوی‌ترین تبلت‌های موجود در بازار به حساب می‌آید، که نه تنها اکثر مشخصات گوشی‌های پرچمدار آیفون سال 2018 را به همراه دارد، بلکه نسخه ارتقاءیافته چیپ‌ست A12 Bionic را در خود جای داده که باعث شده، نتایج بنچمارک آن خیره‌کننده باشد. اما این تبلت از نظر میزان مقاومت چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ بهترین راه برای یافتن پاسخ این پرسش اینست که مانند همیشه به سراغ زک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything برویم تا ببینیم که آیپد پرو 2018 اپل چگونه از پس شکنجه‌های این یوتیوبر برمی‌آید.

تست مقاومت آیپد پرو 2018

اگر بار اولتان نیست که ویدئوهای تست مقاومت زک نلسون را مشاهده می‌کنید، می‌دانید که مانند همیشه این تست با آزمون خراشیدگی صفحه‌نمایش آغاز می‌شود. تجهیزاتی با میزان سختی متفاوت برای این آزمون به کار می‌رود، که خراشیدگی هر کدام از آنها بر روی نمایشگر، نشان‌دهنده‌ی جنس محافظ نمایشگر به کار رفته می‌باشد. تست خراشیدگی برای قاب پشتی دستگاه نیز ادامه دارد و پس از نوبت به قسمت‌های دیگر مانند حسگر اثر انگشت، دوربین‌ها و بلندگوها می‌رسد که میزان مقاومت آنها در برابر خراش با استفاده از لبه تیغ موکت‌بری سنجیده شود. اما بدون شک زجرآورترین بخش این تست سنجش میزان مقاومت قاب فلزی دور و پشت آیپد پرو می‌باشد، که دیدن آن و شنیدن صدای گوش خراشش ممکن است برای عده‌ای غیرقابل تحمل باشد.

در مرحله دوم این آزمون میزان مقاومت آیپد پرو اپل در برابر حرارت سنجیده خواهد شد. اما هیجان انگیزترین قسمت این ویدئو زمانی خواهد بود زک نلسون تصمیم می‌گیرد، میزان مقاومت این دستگاه را در برابر خمیدگی بسنجد.

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده کردید، نتیجه آزمون خمیدگی به خوبی گوشی‌های هوشمند پیش نرفت و آیپد پرو 2018 با فشاری نه‌چندان زیاد از وسط دچار شکستگی شد. اپل در نظر داشت که آیپد جدید به نازکی یک ورق باشد، هر چند که در رسیدن به این خواسته چندان موفق نبود، اما از نظر مقاومت به نظر نمی‌رسد که تفاوت چندانی بین آیپد پرو و کاغذ باشد. بنابراین اگر روزی تصمیم به خرید این محصول گرفتید، بهتر است که به توصیه زک نلسون در انتهای ویدئو عمل کنید و مراقب نشستن سهوی مادربزرگتان بر روی این آیپد باشید.