هدف هواوی در سال 2020: سبقت از سامسونگ و کسب عنوان بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند
1 min read

هدف هواوی در سال 2020: سبقت از سامسونگ و کسب عنوان بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند

بدون شک هواوی را میتوان یکی از جدی ترین کمپانی های دنیای فناوری در رسیدن به اهداف بلند پروازانه خود نامید. سازنده چینی که در گذشته نه چندان دور، خارج از بازار چین چندان برای کاربران شناخته شده نبود و در آن روزها، سامسونگ و اپل یکه تازی میکردند، با به کار گرفتن روندی درست و استراتژی های فوق العاده خیلی سریع توانست رشد کند و خود را وارد جمع بزرگان کند. اما هواوی صرفا به این اتفاق راضی نبود و اهداف آینده نگرانه غول چینی حاکی از این داشت که این کمپانی آینده ای بسیار درخشان را برای خود تصویر سازی کرده است. هواوی در مدت زمانی ایده آل خود را تبدیل به سومین سازنده برتر گوشی های هوشمند کرد اما مدتیست که هواوی با پشت سر گذاشتن اپل، جایگاه خود را به عنوان برند دوم بازار موبایل تثبیت کرده است.

با اینکه عملکرد هواوی فوق العاده بوده و جایگاه این کمپانی با وجود رقبای بزرگ و مطرح مثلا زدنیست، اما قرار نیست که رشد این کمپانی جاه طلب متوقف شود. هواوی برای کسب عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان در سال 2020 بسیار جدی است. کسب جایگاه اپل که مدت بسیار زیادی به همراه سامسونگ در بالای جدول برترین سازندگان موبایل قرار داشت، قدمی بزرگ برای هواوی بود اما مطمئنا کار هواوی برای کسب رتبه اول و پیش گرفتن از سامسونگ به مراتب سخت تر است.

با این حال هواوی هم جاه طلبی خود را به اندازه سختی هدف جدید افزایش داده است. Richard Yu، مدیرعامل کمپانی هواوی در مصاحبه ای با CNBC اظهار داشته است که این کمپانی چینی در نظر دارد در سال آینده فاصله خود را با سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند کم کند و حتی بتواند غول کره ای را که مدت قابل توجهیست در بازار گوشی های هوشمند پادشاهی میکند از سر راه بردارد و لقب سامسونگ را از آن خود کند.

با این حال مطمئنا قضیه این نیست که سامسونگ در وضعیت فعلی خود ثابت بماند و رشد نکند تا هواوی به راحتی به هدف خود برسد. غول کره ای محصولاتی مهم از جمله گوشی یا گوشی های 5G و همچنین گوشی هوشمند تاشدنی را در زیر سر دارد که در سال 2019 روانه بازار خواهند شد اما به گفته مدیر هواوی، این کمپانی بر خلاف سامسونگ قرار نیست راهی معمول را در بازار گوشی های هوشمند طی کند. هواوی همیشه بر روی استراتژی تجارت برای تجارت تمرکز داشته بنابراین تمامی مدیران ارشد کمپانی، حتی مدیرانی که در عملیات تجارت برای مشتری فعالیت دارند، در این بخش از بازار تخصص دارند.

عملکرد اخیر هواوی در بازار گوشی های هوشمند نشان میدهد رشد چشمگیر سازنده چینی ادامه دارد بنابراین تعجب نمیکنیم اگر این کمپانی تا سال 2020 به هدف بزرگ خود برسد. در حال حاضر هواوی قصد دارد چندین محصول خلاقانه وابسته به هوش مصنوعی را روانه بازار کند و هواوی میداند که با هوش مصنوعی، این فناوری کاملا کلیدی میتواند مسیر گوشی های هوشمند را به طور کلی تغییر دهد.