انتشار بروزرسانی اندروید 9 پای برای Xiaomi Mi A2 آغاز شد
1 min read

انتشار بروزرسانی اندروید 9 پای برای Xiaomi Mi A2 آغاز شد

شیائومی Mi A2 نسخه Android One گوشی هوشمند شیائومی MI 6X است که در جولای سال 2018 رونمایی شد. گوشی های Android One را میتوان نزدیک ترین دستگاه ها به گوشی های گوگلی دانست چرا که علاوه بر اینکه به رابط کاربری بسیار شبیه به اندروید خالص گوگل مجهزند، جز سریع ترین دستگاه ها از نظر دریافت جدیدترین بروزرسانی های اندروید محسوب میشوند. البته این بدین معنا نیست که این دستگاه ها از تمام دیگر گوشی های اندرویدی سریعتر به آخرین نسخه اندروید تجهیز میشوند. برای مثال گوشی هایی همچون وان پلاس 6، وان پلاس 6T و اسنشال فون همگی از جمله مواردی هستند که تا به امروز به اندروید 9 پای مجهز شده اند. اما اکنون کمپانی چینی شیائومی استارت عرضه بروزرسانی اندروید 9 پای، جدیدترین نسخه از اندروید را برای Mi A2 آغاز کرده است.

این بروزرسانی پیش از عرضه رسمی در فضای اینترنت لو رفته بود و احتمالا عده ای کاربران پیش تر بروزرسانی را دانلود و دستگاه خود را ارتقا داده اند اما اکنون این بروزرسانی به طور رسمی منتشر شده است بنابراین کاربران میتوانند از طریق خود گوشی، بروزرسانی را دریافت و نصب کنند. بروزرسانی اندروید 9 پای برای Mi A2 شیائومی اصلی ترین ویژگی های این نسخه را که عبارت از ژست های ناوبری حرکتی، باتری انطباق پذیر، محیط ظاهری جدید و غیره به دنبال دارد. حجم این بروزرسانی کمی بیشتر از 1 گیگابایت گزارش شده است و در ضمن، بسته امنیتی ماه نوامبر نیز با این بروزرسانی بر روی این گوشی هوشمند نصب خواهد شد.

در مورد نسخه لایت Xiaomi Mi A2، که دیگر گوشی Android One شیائومی با مشخصات فنی متفاوت تری است هم میتوان پیش بینی کرد که به زودی ، اندروید پای برای این دستگاه نیز منتشر خواهد شد. البته شیائومی چند روزیست نسخه آزمایشی اندروید پای را برای Mi A2 Lite منتشر کرده بنابراین شاید کمی انتشار نسخه پایدار این بروزرسانی به طول بیانجامد. Mi A1 شیائومی هم که سال گذشته معرفی شد، احتمال در سال 2019 بروزرسانی اندروید پای را دریافت خواهد کرد.