مشخصات و زمان انتشار گوشی انعطاف‌پذیر هواوی مشخص شد
1 min read

مشخصات و زمان انتشار گوشی انعطاف‌پذیر هواوی مشخص شد

هواوی و سامسونگ دو کمپانی بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند هستند که قصد دارند در آینده از نسل جدید این گوشی‌ها که دارای نمایشگرهای قابل انعطاف هستند، رونمایی کنند. سامسونگ اخیراً از این گوشی در کنفرانس توسعه‌دهندگان رونمایی کرد و البته به طور رسمی آن را معرفی نکرد. با این حال مشخص شد که این گوشی در حالتی که باز است دارای صفحه‌نمایش 7.3 اینچی می‌باشد. حالا به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد از نمایشگر بزرگتری که احتمالاً 8 اینچی خواهد بود، بهره ببرد.

همانطور که پیش‌تر در خبرها اعلام شده بود، پنل نمایشگر قابل انعطاف این گوشی قرار است که توسط کمپانی BOE تولید شود. این همان شرکتی است که پیش‌تر پنل‌های OLED گوشی میت 20 پرو را تولید کرده بود. هواوی مدتی است که در خصوص عرضه این گوشی با اپراتورهای کره‌ای به توافق رسیده و حالا شرایط عرضه آن در بازار محلی نیز فراهم شده است. در همین راستا یک ویدئوی معرفی مفهومی نیز از گوشی میت X (نام احتمالی این گوشی) منتشر شده است. هواوی در خصوص آن اینگونه توضیح داده که نمی‌توانند مشخصات دقیق، طراحی آن و الگوی استفاده شده برای ساخت آن را افشا کنند، اما این بیشتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

اما چرا بازار کره در اولین گام؟

هواوی قصد دارد اولین گوشی انعطاف‌پذیر خود را با پشتیبانی از تکنولوژی 5G عرضه کند و کره‌جنوبی تنها کشوری خواهد بود که دارای شبکه 5G گسترده می‌شود و قصد دارد که آن را در نیمه اول سال 2019 راه‌اندازی کند و این همان زمانی خواهد بود که هواوی می‌خواهد از گوشی تاشوی خود رونمایی کند. غول چینی تمایل زیادی دارد که در ماه مارس سال 2019 در نمایشگاه MWC از میت X رونمایی کند و پس از آنکه شبکه 5G به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفت، آن را در ماه آپریل تا ژوئن به بازار عرضه کند.

باوجود آنکه هنوز حرفی درخصوص قیمت این گوشی مطرح نشده است، اما همانطور که در ویدئوی مفهومی زیر مشاهده خواهید کرد، میت X دارای دو صفحه نمایش خواهد بود؛ یک نمایشگر انعطاف پذیر 8 اینچی در داخل و یک نمایشگر 5 اینچی در بیرون. و این بزرگتر از نمایشگرهای 7.3 اینچی و 4.6 اینچی گوشی تاشوی سامسونگ خواهد بود.