چگونه در 8 دقیقه سرفیس پرو 6 را نابود کنیم – تست مقاومت تبلت جدید مایکروسافت
1 min read

چگونه در 8 دقیقه سرفیس پرو 6 را نابود کنیم – تست مقاومت تبلت جدید مایکروسافت

غول نرم‌افزار جهان در اوایل مهر ماه از تبلت سرفیس پرو 6 رونمایی کرد. سرفیس پرو 6 مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم و تا یک ترابایت SSD است که به قیمت 899 دلار به فروش می‌رسد. زک نلسون از کانال یوتیوبی JerryRigEverything این بار به سراغ قدرتمندترین تبلت 12.3 اینچی مایکروسافت رفته تا میزان مقاومت این دستگاه را مورد آزمایش قرار دهد.

تست مقاومت سرفیس پرو 6 از آن جهت دارای اهمیت است که رقیب آن نتوانسته از این آزمون جان سالم به‌در ببرد. آیپد پرو 2018 که آن هم به تازگی توسط اپل معرفی شده، در تست خمیدگی زک نلسون سربلند بیرون نیامد و به راحتی شکسته شد. اما چه سرنوشتی در انتظار سرفیس پرو 6 مایکروسافت خواهد بود؟

تست مقاومت سرفیس پرو 6 مایکروسافت

این تست مانند همیشه با آزمون خراشیدگی صفحه‌نمایش آغاز می‌شود. تجهیزاتی با میزان سختی متفاوت برای این آزمون به کار می‌رود، که خراشیدگی هر کدام از آنها بر روی نمایشگر، نشان‌دهنده‌ی جنس محافظ نمایشگر به کار رفته می‌باشد. تست خراشیدگی برای قاب پشتی دستگاه نیز ادامه دارد و پس از نوبت به قسمت‌های دیگر مانند دوربین‌ها و بلندگوها می‌رسد که میزان مقاومت آنها در برابر خراش با استفاده از لبه تیغ موکت‌بری سنجیده شود. اما بدون شک زجرآورترین بخش این تست سنجش میزان مقاومت قاب فلزی و پلاستیکی دور و پشت سرفیس پرو مایکروسافت می‌باشد، که با صداهای ناراحت کننده‌ای همراه خواهد بود. در مرحله دوم این آزمون میزان مقاومت این تبلت در برابر حرارت سنجیده خواهد شد. اما هیجان انگیزترین قسمت این ویدئو زمانی خواهد بود زک نلسون تصمیم می‌گیرد، میزان مقاومت این دستگاه را در برابر خمیدگی بسنجد. پیش از تماشای ویدئو حدس می‌زنید که آیا سرفیس پرو شکسته خواهد شد یا خیر؟

در ویدئوی تست مقاومت تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت مشاهده کردین که در آزمون میزان مقاومت صفحه نمایش، شیشه آن دچار ترک از چند جهت شد، این موضوع این تلبت را در تست خمیدگی آسیب‌پذیرتر کرد، اما با این وجود برخلاف آیپد پرو 2018 دچار شکستگی نشد. هر چند که این موضوع به ضخامت تقریباً 3 میلیمتری بیشتر سرفیس نیز ربط دارد. اما در نهایت دیدیم که این تبلت نتوانست از دست زک نلسون جان سالم به در ببرد و او برای اکتشاف از قطعات و چیدمان آنها در درون تبلت به عمر این دستگاه 899 دلاری پایان داد.

تماشا کنید: تماشا کنید: تست مقاومت انعطاف‌پذیرترین تبلت جهان – آیپد پرو اپل!