اطلاعات جدیدی از مشخصات P Smart 2019 هواوی منتشر شد
1 min read

اطلاعات جدیدی از مشخصات P Smart 2019 هواوی منتشر شد

گوشی P Smart هواوی یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار با مشخصات خوبی بود که در نیمه اول سال 2018 معرفی شد. دوربین دوگانه، سنسور اثر انگشت در پشت گوشی، صفحه نمایش Full HD+ با نسبت ابعاد 18:9 امکانات بسیار خوبی برای گوشی‌ای به حساب می‌آید که زیر 300 دلار قیمت دارد.

پیش از این خباری در خصوص P Smart 2019 شنیده می‌شد و حالا وب‌سایت آلمانی فعال در حوزه تکنولوژی، یعنی WinFuture تصاویری منتشر کرده که گفته می‌شود پی اسمارت 2019 خواهد بود. اولین چیزی که در این تصاویر به چشم می‌آید ناچی است که به شکل قطره آب در بالای نمایشگر قرار دارد و احتمالاً تنها میزبان دوربین سلفی گوشی خواهد بود. وجود ناچ به این شکل البته خبر خوبی است که نشان می‌دهد هواوی قصد ندارد از بریدگی‌های مستطیلی شکل در همه نمایشگرها استفاده کند. دوربین عقب این گوشی هم دوگانه است و عبارت “AI camera” در کنار آن به چشم می‌خورد و این احتمالاً بدان معناست که می‎توانیم از این دوربین هوشمند قابلیت‌هایی مانند تشخیص صحنه و سوژه عکاسی و ویژگی‌های دیگری که با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است را انتظار داشته باشیم.

بزرگترین نقطه ضعف گوشی P Smart چیپ‌ست Kirin 659 بود که در داخل آن تعبیه شده بود، این تراشه دارای طراحی سبک قدیم با هشت هسته پردازشی Cortex-A53 بود. خوسبختانه وب‌سایت آلمانی گزارش داده است که پی اسمارت 2019 دارای چیپ‌ست کرین 710 خواهد بود که با معماری 12 نانومتری دارای 4 هسته Cortex-A53 و 4 هسته Cortex-A73 است و این یک ارتقاء بسیار خوب به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی 3-4گیگابایت حافظه رم، 32-64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل افزایش، صفحه‌نمایش 6.2 اینچی Full HD+ ال‌سی‌دی، باتری 3320 میلی‌آمپرساعتی می‌باشد. این وب‌سایت همچنین اعلام کرده است که پورت اتصال آن MicroUSB است و قیمت احتمالی آن 250 یورو می‌باشد.

امسال شرکت‌های زیادی مانند ایسوس، آنر، ریلمی و شیائومی گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی را معرفی کردند. طبیعتاً برای آنکه P Smart 2019 بخواهد جایی در بازار داشته باشد، باید با مشخصات خوب و قیمتی رقابتی عرضه شود، کاری در طول این سال‌ها به نظر می‌رسد هواوی در آن تخصص دارد.