ترکیب جدیدی از پردازنده های AMD و Intel در Acer Aspire 7
1 min read

ترکیب جدیدی از پردازنده های AMD و Intel در Acer Aspire 7

شرکت ایسر یک مدل جدید از سری لپ تاپ های Acer Aspire 7 را معرفی کرد. این شرکت چند ملیتی که یکی از بزرگترین سازندگان لپ تاپ جهان به شمار می رود، Acer Aspire 7 را بروزترین پردازنده های Intel مجهز کرده است. در پیکربندی های نه چندان زیاد این سری، شاهد استفاده از پردازنده های Intel Core i7-8705G یا Intel Core i5-8305G هستیم. این محصولات، به واقع تراشه های مشترک اینتل و ای ام دی هستند که در بخش CPU از یک معماری Intel و در بخش دیگر، از معماری Vega برای گرافیک بهره می برند.

تراشه گرافیکی AMD Radeon RX Vega M GL، که برای همین منظور طراحی شده است، با مدل Vega 870 در این لپ تاپ جای گرفته است که دارای 4 گیگابایت حافظه HBM2 بوده و از پس پردازش برخی از بازی های روز نیز به خوبی بر می آید. در بخش حافظه، ایسر از حداکثر 16 گیگابایت رم DDR4 به همراه یک درایو سالید با ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کرده است.

دو نمایشگر متفاوت در اختیار کاربران قرار دارد؛ هر دو مانیتور در ابعاد 15.6 اینچ، از پنل های IPS بهره برده و یک با رزولوشن 4K و دیگر با FHD عرضه شده است. یکی دیگر از ویژگی های سری جدید لپ تاپ های Acer Aspire 7، کاهش وزن تا 1.5 کیلوگرم و ضخامت آن 16.9 میلی متر است. یک پورت USB-C نیز در این محصولات به خدمت گرفته شده است.