بازی هفته: Wolfenstein II: The New Colossus وحشت نازی ها
1 min read

بازی هفته: Wolfenstein II: The New Colossus وحشت نازی ها

دوستان و همراهان سخت افزاری، به تازگی تصمیم به ایجاد یک بخش جدید در "مجله سخت افزار" گرفته ایم؛ همانند بخش "سخت افزار هفته"، بخش جدیدی را راه اندازی خواهیم کرد با عنوان "بازی هفته". از آنجایی که بسیاری از خوانندگان و کاربران مجموعه سخت افزار جزو گیمرها بوده و حتی در بین آنها گیمرهای حرفه ای نیز وجود دارد، تصمیم به تقویت بخش بازی در وب سایت گرفته و زین پس هر هفته یک بازی را معرفی خواهیم کرد.

اما همانند گذشته، شما کاربران و خوانندگان عزیز نیز بخشی از این پست را بر عهده خواهید داشت؛ می توانید تجربیات و نظرات خود در مورد بازی را با ما به اشتراک گذاشته و حتی برای هفته بعد، یک بازی را پیشنهاد دهید. ما نیز سعی می کنیم که بازی های انتخابی بر اساس معیارهای متفاوت بوده و سلیقه تمامی گیمرهای خوبمان را در نظر خواهیم گرفت. پس همانند گذشته، در این پست نیز ما را همراهی نمایید تا از تبادل نظرات شما بهره مند شویم. همانطور که گفته شد، از نظرات شما در این بخش استفاده کرده و بازی های پیشنهادی شما را نیز مد نظر قرار خواهیم داد. اینک با دومین قسمت از "بازی هفته" با ما باشید.

بازی هفته: Wolfenstein II: The New Colossus

ولفنشتاین ۲: غول جدید (Wolfenestein II: The New Colossus) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی تیراندازی اول شخص محصول شرکت بتزدا است. این بازی در کنفرانس مطبوعاتی بتزدا در طی E3 2017 معرفی شد. نسخه کامل آن در تاریخ ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۷ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان عرضه شد و قرار است نسخه مخصوص نینتندو سوئیچ آن در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. بازی در سال ۱۹۶۱ در یک تاریخ جایگزین روایت می‌شود و داستان را از دید ویلیام بی.جی بلازکویکز و در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم و پس از پیروزی آلمان نازی روایت می‌کند.

این بازی با موتور id Tech 6 طراحی و تولید شده است؛ این موتور برای بسیاری از کارت گرافیک ها، خصوصا مدل های AMD بهینه سازی شده است. در ابتدای بازی، شما در بیمارستانی به هوش می آیید و بازی از همانجا و با حمله نازی ها آغاز می گردد. نکته جالب توجه آن است که Wolfenestein II: The New Colossus در آمار استیم از فروش مناسبی برخوردار نبوده و البته در نظرات گیمرهایی که آن را تجربه کرده اند، حد وسط وجود ندارد! عده ای شدیدا به توصیه این بازی پرداخته و در نظر عده ای دیگر، این عنوان چندان جذاب و سرگرم کننده به نظر نمی رسد.

به هر حال ولفنشتاین یک عنوان بسیار متفاوت است؛ با تجهیزاتی مبارزه خواهید کرد که عملا در دنیای واقعی جایی ندارند؛ ارتش آلمان پس از شکست متفقین، موفق به سلطه در کشورهایی از جمله آمریکا شده است. شخصیت اصلی داستان به همراه خدمه خود در یک زیردریایی عظیم پنهان شده است. اعضای زیردریایی متعلق به کشورهای متفاوت از جمله روسیه و فرانسه هستند. " بلازکوویچ" با برخی از مشکلات فیزیکی، مانند راه رفتن دست و پنجه نرم می کند؛ با این وجود این مشکلات به سرعت برطرف می گردد. هوش مصنوعی بازی در حد متوسط ارزیابی می گردد و در مراحل نیز هر چند که Machine Games با تمهیداتی سعی دارد از یکنواختی بازی بکاهد، اما با دشمنانی نزدیک به هم (از نظر عملکرد وظاهر) روبرو هستیم.

در این بازی نیز مهارت های شما با جلو رفتن در مراحل افزایش یافته و آزاد می گردند. حتی در مراحلی برخی از نیروهای آلمان نازی به سمت شما متمایل شده و در زیردریایی به خدمت می پردازند. یکی از نکاتی که در ولفنشتاین 2 به خوبی برجسته شده است، آن است که هنگامی که در یک نقطه مانده و از آنجای به مبارزه بپردازید، شکست شما قطعی است! Wolfenestein II به گونه ای طراحی شده است که شما را مجبور به حرکت و موضع گیرهای متفاوت می کند. در صورتی که از هد شات، کشتن با تبر و پنهانکاری در طول بازی استفاده نمائید، بسیاری از امتیازهای شما برای افزایش عملکرد باز خواهند شد.

همچنین شما می توانید 2 سلاح متفاوت را در دست های چپ و راست قرار دهید. به هر حال در برخی مراحل، تعدد دشمنان اعصاب شما را خورد کرده اما تنوع در مبارزه و درگیری برای شما حفظ شده است. به هر حال اینبار تصمیم گرفتیم تا به توصیه یکی از خوانندگان عزیز، بازی Wolfenestein II را به عنوان بازی هفته معرفی نماییم. در صورتی که این بازی را تجربه کرده اید، می توانید دیگر گیمرها را از نظرات خود بهره مند سازید.

ویژگی

امتیاز از 10

گرافیک، محیط و شرایط آب و هوایی

6

هوش مصنوعی

5

داستان پردازی و گیم پلی

6.5

تنوع، کیفیت و واقع گرایی ویژگی های تجهیزات، مهمات، اسلحه ها

5.5

قابلیت شخصی سازی و هدایت بازی

7

استفاده از سخت افزار

5

برانگیختگی و انگیزه برای بازی

7.5