بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو
1 min read

بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو

دادستان تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی امروز در حضور خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های اقتصادی اخیر توضیحاتی ارائه کرد. طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، او امروز خبر از بازداشت 2 متهم، در رابطه با پرونده شرکت عظیم خودرو داد، که یکی از آنها مدیرعامل این شرکت است. او گفت:

این شرکت صرفاً 150 فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متأسفانه حدود 4 هزار پیش فروش انجام داده است. 700 میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام 200 میلیارد تومان اموال متهمان است.

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد که پرداخت سود و فعالیت پولی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است، اما در بخش شرکت‌های لیزینگی و فروش خودرو مشکلاتی وجود دارد و این افراد خارج از اختیارات خود، در حالیکه اصلاً خودرویی وجود ندارد، آن را پیش‌فروش می‌کنند. او اظهار داشت: هر نوع فعالیت پولی در رابطه با شرکت‌های پیش فروش خودرو ممنوع است و این شرکت‌ها فقط می‌توانند خودرو را اگر مجوز خرید و فروش داشته باشند تعهد کنند، ولی نمی‌توانند سود پرداخت کنند؛ چراکه مضاربه کلان است و اخلال تلقی می‌شود. البته او اعلام کرد که شرکت عظیم خودرو پرونده دیگری نیز دارد که در یکی از نواحی است که باید با یکدیگر ادغام شود.

دادستان تهران در مورد پرونده خودروها و قطعات توقیف شده در گمرک نیز توضیحاتی ارائه داد. دولت‌آبادی عنوان کرد در طی نامه‌ای از گمرک خواشته شده قطعات توقیف شده را در اختیار خودروسازها قرار دهد تا شرکت‌هایی مانند سایپا و ایران خودرو بعدها مدعی نشوند که نمی‌توانستیم به تولید ادامه دهیم. وی افزود:

یکی از معاونان مامور شده که این اموال را به خودروسازها تحویل دهد و امروز هم قرار است پیگیری شود و امیدواریم این قطعات زودتر به خودروسازها تحویل شود. کارخانه دیگر که با وجود مشکلات در رابطه با پرونده قضایی آن مطرح شد، قوه قضاییه مساعدت کرد که بین ادامه اجرای حکم و عدم تعطیلی شرکت‌های تجاری، وقفه‌ای ایحاد نشود.

دولت‌آبادی گفت در عین حال که معتقدیم متهمان باید تعقیب و احکام صادره باید اجرا شود، نباید با اقدامانی در کار خودروسازان و قطعه‌سازان وقفه ایجاد شود.