سخت افزار هفته: شلیک ایده آل با MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G
1 min read

سخت افزار هفته: شلیک ایده آل با MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G

دوستان و همراهان سخت افزار، همانطور که می دانید، به تازگی بخش با نام "سخت افزار هفته" را به وب سایت سخت افزار مگ افزوده ایم؛ هر هفته در این بخش یک قطعه سخت افزاری با ارزش خرید بالا را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که در این وضعیت کنونی و دشوار، دارای بالاترین ارزش خرید به نسبت هزینه پرداختی بوده و پارامترهای زیر در این انتخاب دخیل هستند:

  • ارزش خرید به نسبت عملکرد
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • ویژگی های الحاقی توسط کمپانی
  • تائید عملکرد مناسب در بررسی های سایت و تجارب شخصی
  • طول عمر و گوشه چشمی به کارنامه برند در زمینه رضایت مشتریان

اما در بخشی دیگر، خواهان نظرسنجی از شما عزیزان نیز هستیم؛ خوانندگان و دوستان گرامی وب سایت سخت افزار، می توانند با درج نظرات خود در زمینه قطعه انتخابی، شامل تجارب شخصی و یا پیشنهاد یک قطعه مشابه، ما را در این بخش همیاری نمایند.

سخت افزار هفته: کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G

از آنجایی که دست کم در برخی از بازارها از جمله بازار سخت افزار ایران، کارت گرافیک RX 580 از GTX 1060 گران تر بوده و یا شاهد قیمت هایی نزدیک بهم هستیم، بین GTX 1060 و RX 580، کارت گرافیک GTX 1060 را به عنوان سخت افزار این هفته انتخاب کرده ایم؛ کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G یکی از برترین GTX 1060 های 6 گیگابایتی بازار ایران، ساخت شرکت MSI، به عنوان سخت افزار این هفته انتخاب شده است.

این کارت گرافیک با محدوده قیمت 2 میلیون و 900 هزار تومان، دارای 6 گیگابایت حافظه GDDR5 بوده و فرکانس های هسته در آن، در بالاترین وضعیت OC می تواند به 1809 مگاهرتز برسد. همچنین فرکانس حافظه نیز در این مدل دستخوش اورکلاک کمپانی گشته و به 8180 مگاهرتز می رسد. توان مورد نیاز آن توسط یک رابط 8 پین تامین شده و توان حرارتی نیز 120 وات است که باز هم این یک برتری به نسبت RX 580 است. با این کارت گرافیک 2 اسلات توسعه در مادربرد شما اشغال شده و بد نیست بدانید که یکی از بهترین کولرهای GTX 1060 را بر روی GAMING X اژدهای تایوانی خواهید دید.

ام اس آی از فن های اختصاصی TROX 2.0 در این مدل بهره می برد و این فن ها تا 22 درصد جریان هوای بیشتری را به نسبت مدل های پیشین ایجاد خواهند کرد. در نهایت کولر اختصاصی این شرکت با نام TWIN FROZR V است که در نهایت سکوت، بالاترین عملکرد را در اختیار شما قرار خواهد داد. شاید در مدل های GTX 1050/Ti وجود این کولر باعث قیمت بالاتر به نسبت رقبا شده است، اما در GTX 1060 و حتی بالاتر، TWIN FROZR V با قیمتی معقول به خدمت گرفته شده است که ارزش خرید این محصول را افزایش می دهد. همچنین از آنجایی که NVIDIA در حال حاضر برنامه ای برای جایگزین کردن مدل های میان رده GTX 1000 ندارد، خرید این کارت گرافیک با شرایط فعلی می تواند یک بروزرسانی و اسمبل توانمند با قیمت مناسب را به همراه داشته باشد. به نظر شما در این بودجه کدام کارت گرافیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

محدوده قیمت

2 میلیون و 900 هزار تومان

نکات مثبت (به جز پارامترهای اصلی "سخت افزار هفته")

خنک کننده پیشرفته و مهندسی شده TWIN FROZR V، نمای زیبا، 3 دسته بندی مناسب فرکانسی، قیمت مناسب به نسبت رقبا، افزایش فرکانس هم در GPU و هم در VRAM، بنچمارکهای ایده آل و برنده