اینستاگرم حالا اجازه اشتراک استوری فقط با دوستان خاص را به شما می‌دهد
1 min read

اینستاگرم حالا اجازه اشتراک استوری فقط با دوستان خاص را به شما می‌دهد

کاربران اینستاگرام همیشه تلاش می‌کنند تا فالوئرهای (دنبال کننده) بیشتری برای خودشان پیدا کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد اینست که با زیادن شدن فالوئر و افراد ناشناس در لیست، اشتراک گذاری هر آنچه دوست داشته باشید، کمی سخت‌تر می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک این امکان وجود دارد که شما بتوانید یک سری از مطالب خود را برای افرادی محدود و دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. حالا به نظر می‌رسد که این قابلیت به اینستاگرام و استوری‌های آن اضافه شده است.

در آپدیت جدید اینستاگرام قابلیتی اضافه شده است که Closed Friends نام دارد و توسط آن شما می‌توانید لیستی از دوستان نزدیک خود درست کنید و تصمیم بگیرید که استوری‌های آینده شما در این شبکه اجتماعی تنها برای آنها نمایش داده شود و یا همه دنبال کنندگانتان. همانطور که از آن این قابلیت پیدا است، ایده کلی آن اینست که شما تصاویری که دوست دارید تنها با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید را از دید مابقی فالوئرهای خود مخفی کنید.

زمانی شما قصد اشتراک گذاشتن استوری در اینستاگرام را داشته باشید، گزینه جدیدی را با نام “Close Friends” مشاهده خواهید کرد که اگر آن را انتخاب کنید به شکل یک ستاره با کادر سبز درخواهد آمد. زمانیکه آن را انتخاب کنید فقط افرادی که در لیست کلوز فرند شما قرار دارند، می‌توانند آن استوری را مشاهده کنند و مابقی دوستان از این موضوع کاملاً بی‌اطلاع خواهند ماند (مگر آنکه دوست مشترکی با شما داشته باشند که تصادفاً در لیست کلوز فرند شما هم هست!).

لیست دوستان نزدیک فقط برای شخص شما نمایش داده خواهد شد، بنابراین نیازی نیست نگران این موضوع باشید که آیا شخصی متوجه شده که در لیست شما قرار ندارد یا نه. اگر شما در لیست شخص دیگری حضور داشته باشید، یک نشان سبز کوچک زمانی که استوری آن را مشاهده کنید، در بالای تصویر ظاهر خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید با رفتن به لیست افرادی که در استوری شما هستند و یافتن دوستانی که یک حلقه سبز رنگ در کنار عکس پروفایل خود دارند، متوجه شوید که کدامیک از دوستانتان به شما اعتماد دارند.

آپدیت جدید برای کاربرانی که همیشه نگران حریم شخصی خود هستند و از طرفی علاقمند که مانند یک سلبریتی در اینستاگرام فعالیت کنند، بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. اگر این آپدیت هنوز بر روی دستگاه شما ارائه نشده است، نگران نباشید، به زودی و در طول هفته آینده آن را دریافت خواهید کرد.