نوکیا 6.1 پلاس به‌خاطر گوگل قابلیت مخفی سازی ناچ را برداشت
1 min read

نوکیا 6.1 پلاس به‌خاطر گوگل قابلیت مخفی سازی ناچ را برداشت

همانطور که در جریان هستید گوشی Nokia X6 که در چین رونمایی شد، در بازار جهانی با اسم Nokia 6.1 Plus و با اندروید خام 8.1 اوریو عرضه شده است. نوکیا 6.1 پلاس اولین گوشی هوشمند HMD Global است که با ناچ، بریدگی بالای نمایشگر معرفی شده است. با وجود آنکه این طراحی سبک جدید منتقدان زیادی به همراه دارد، بسیاری از کاربران با این موضوع کنار آمده اند و آن را به نوعی تحمل می کنند. هر چند که بسیاری از کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند قابلیتی برای مخفی کردن این ناچ فراهم کرده اند.

متاسفانه آپدیت امنیتی که در ماه آگوست عرضه شده، امکان مخفی سازی ناچ را حذف کرده است. همانطور که پیش بینی میشد این موضوع باعث نارضایتی کاربران شد و پس از اعتراض آنها به این موضوع، یکی از کارمندان نوکیا اعلام کرد که آنها به خاطر گوگل مجبور به حذف این ویژگی شده اند. البته هیچ توضیح دیگری منتشر نشد. فقط می توان اینگونه برداشت کرد که گوگل به دلیل اینکه این امکان باعث ایجاد مشکل در بعضی از برنامه ها می شد، اعلام کرده که حذف شود.

از آنجاییکه شرکت های سازنده گوشی در پروژه اندروید وان با گوگل همکاری نزدیکی دارند، به نظر میرسد که ملزم به عملی سازی خواسته این شرکت هستند، هر چند که ممکن است شخصی سازی ناچ در آپدیت های بعد دوباره اضافه شود. به عنوان مثال، آخرین نسخه از اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض دارای قابلیت شخصی سازی ناچ است و از آنجاییکه دستگاه های اندروید وان به آخرین نسخه از سیستم عامل مجهز خواهند شد، یعنی در نهایت نوکیا 6.1 پلاس این قابلیت را دوباره بدست خواهد آورد. اما در این مدت کاربران این گوشی باید به وجود ناچ در گوشی خود عادت کنند.

یوهو سارویکاس، مدیر ارشد محصولات کمپانی HMD در توئیتر خود نوشت که این قابلیت باز خواهد گشت. البته هیچ جزئیاتی در این خصوص منتشر نشده است که چه زمان این اتفاق خواهد افتاد و چرا اصلا این قابلیت حذف شد.