CPUهای 8 هسته ای کامپیوترهای Intel NUC
1 min read

CPUهای 8 هسته ای کامپیوترهای Intel NUC

شرکت اینتل سازنده مینی کامپیوترهای Intel NUC، نقشه ی راهی از آینده این محصولات را منتشر کرده است که مرتبط به مدل های معرفی شده در سالهای 2019 تا 2020 است. اینتل در برخی از مدل های موجود کنونی از گرافیک های مجتمع AMD Vega بهره گرفته و به همین سبب آنها حتی در مدل های پرچمدار امکان اجرای بازی ها را نیز یافته بودند.

نقشه راه جدید اینتل نشان مید هد که این شرکت در سالهای 2019 تا 2020 کامپیوترهای NUC را با کد رمز پلتفرمی Ghost Canyon X معرفی خواهد کرد. این محصولات به پردازنده های قدرتمند Coffee Lake Refresh H مجهز بوده و دارای 8 هسته به همراه 16 رشته پردازشی خواهند بود که دست کم در بخش CPU، قدرت پردازشی آنها را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

پردازنده های مورد استفاده در مینی کامپیوترهای Ghost Canyon X، شامل مدل های Core i9-9xxxH و Core i7 هستند که توان حرارتی آنها به حداکثر 45 وات می رسد. مانند یک CPU پرچمدار لپ تاپ که حال باید دید که اینتل برای تهویه مدل های 8 هسته ای چه خواهد کرد. جالب است بدانید که طبق داده های نقشه راه اینتل، این محصولات از اسلات PCIe x16 پشتیبانی کرده و خروجی درگاه HDMI 2.0a را پوشش خواهند داد. به احتمال بسیار زیاد، آنها در کنار گرافیک های داخلی Vega و یا Polaris معرفی خواهند شد.

این نشان می دهد که جنگ و دعوای ما در اینجا بر سر این 2 برند خنده دار بوده و این 2 کمپانی هم میهن، بارها با یکدیگر وارد همکاری شده اند!