گرافیک داخلی اینتل با تغییراتی شگرف همراه است
1 min read

گرافیک داخلی اینتل با تغییراتی شگرف همراه است

همانطور که می دانید، شرکت Intel پس از آنکه با خانه تکانی رقیب خود، AMD، با پردازنده های Ryzen روبرو شد، دست به کار شده و یک جهش ناگهانی را در بخش CPU و حتی گرافیک های مجتمع خود ایجاد کرده است. این شرکت به تازگی اقدام به معرفی برخی از محصولات و فناوری های آتی خود کرده است که در چند نوبت خبری به آنها خواهیم پرداخت.

اینتل به تازگی اعلام کرده است که نسل یازدهم از گرافیک یکپارچه تراشه های خود را معرفی خواهد کرد. iGPU یا همان گرافیک مجتمع CPUهای اینتل، پس از 4 سال بزرگترین تغییر و تحول خود را در iGPU نسل 11 تجربه خواهند کرد. به گفته اینتل، این تراشه مجتمع گرافیکی می تواند توانی مشابه با Radeon Vega 8 را ارئه دهد که در APU جدید AMD با نام Ryzen 3 2200G به کار گرفته شده است. در نتیجه تراشه گرافیکی اینتل می تواند از پس اجرای بازی ها نیز برآید.

توان عملیات مستقیم تراشه گرافیکی iGPU جدید اینتل به 1 ترافلاپ می رسد. iGPU جدید از پردازش های مبتنی بر Tile نیز پشتیبانی خواهد کرد. این شیوه رندر را برای اولین بار انویدیا در کارت گرافیک های Pascal مورد استفاده قرار داد. همچنین ذکر شده است که رابط های FPU دوباره طراحی شده است. بهبود کارایی در پردازش هایی به طول 16 بیت (FP16)، افزایش سرعت 2 برابری در رندر پیکسل ها و فشرده سازی تصاویر به منظور پشتیبانی از دقت های 5K و 8K نیز از جمله دیگر ویژگی های Gen11 iGPU خواهند بود.

اینتل برای نخستین بار از iGPU جدید در CPUهای Ice Lake استفاده خواهد کرد که در لیتوگرافی 10 نانومتری تولید خواهند شد. این شرکت پیش از این نیز وعده داده بود که در سال 2020 و یا 2019 شاهد معرفی اولین کارت گرافیک های آن خواهیم بود.