ویندوز 10 تاریخچه فعالیت های کاربران را به سرور مایکروسافت ارسال می کند
1 min read

ویندوز 10 تاریخچه فعالیت های کاربران را به سرور مایکروسافت ارسال می کند

ویندوز 10 دارای قابلیتی است به نام Activity history که تاریخچه ای از فعالیت های شما را جمع آوری می کند و این تاریخچه را برای مایکروسافت ارسال خواهد کرد. نکته اینجاست که حتی اگر این قابلیت را غیر فعال کنید باز هم بخشی از حریم شخصی و فعالیت های شما برای مایکروسافت ارسال می شود و نمی توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

این مسئله اخیرا در برخی از سایت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در واقع شما می توانید وارد Settings شوید و در بخش Privacy، گزینه ی Activity history را انتخاب نمایید. در نهایت با برداشتن تیک Store my activity history to Microsoft می توانید این قابلیت را غیر فعال نمایید اما این عملیات متوقف نخواهد شد.

همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه ی Clear تمامی فعالیت های گذشته ی خود را پاک کنید. شاید فکر کنید که این قابلیت تاریخچه ی فعالیت شما را از سرور هم پاک خواهد کرد اما اینطور نیست و تمامی داده ها در سرور باقی خواهد ماند.

در نتیجه برای پاک کردن تاریخچه ی فعالیت خود از سرور باید بر روی لینک Privacy dashboard کلیک نمایید تا صفحه ی مربوطه برایتان باز شود.

این صفحه در واقع داشبورد مایکروسافت شما است که در مرورگرتان اجرا شده و باید بر روی Activity history کلیک نمایید.

خواهید دید که لیستی از برنامه ها و فعالیت های اخیرتان در این صفحه به نمایش در آمده و حتی اگر این قابلیت در سیستمتان غیر فعال باشد باز هم شاهد این اطلاعات در سرور مایکروسافت خواهید بود.

البته بر اساس بررسی ها، مایکروسافت لیستی از برنامه ها و وبسایت های اجرا شده ی شما را به منظور عیب یابی در آینده تهیه می کند و در واقع نام Activity history نام غلطی برای این قابلیت است. البته شایان ذکر است که دقیقا مشخص نشده که چه اطلاعاتی به سرور مایکروسافت فرستاده می شود و مایکروسافت هم توضیحات مشخصی را برای راهنمایی کاربران ارائه نکرده است. در نتیجه این کمپانی باید راه حلی برای رفع این مشکل و راهنمایی بیشتر کاربران در بروزرسانی های بعدی خود ارائه کند.