اجرای بازی در حالت های 24 فریم در ثانیه و60 فریم در ثانیه چقدر تفاوت دارد؟
یکی از بحث های همیشگی بین کاربران رایانه و طرفداران بازی های ویدیویی، موضوع نرخ اجرای بازی بر حسب fps (فریم در ثانیه) است. بسیاری از گیمرها و حتی کاربران عادی رایانه های شخصی برای اجرای بازی ها تلاش می کنند سیستم خود را به گونه ای تنظیم کنند که خروجی دستگاه آنها فریم های بیشتری در واحد ثانیه تولید کند. این کار حتی به درگیری های لفظی هم کشیده می شود و ممکن است طرفداران برندهای مختلف بر سر 5 فریم با هم به مجادله بپردازند. اما این عددها واقعا چقدر با هم تفاوت دارند؟ در ابتدا باید با مثالی واضح مشخص کنیم تفاوت تولید فریم ها در ثانیه چقدر در تجربه بازیکنان موثر است. برای این کار در 8 بازی مختلف و پر طرفدار از سیستم هایی که خروجی آنها 30 و 60 فریم در ثانیه است استفاده کرده ایم. این تفاوت به اندازی ای فاحش است که اهمیت fps برای بازیکنان را به خوبی مشخص خواهد کرد. مرحله بعدی آزمایش ما در روزهای آینده به مقایسه خروجی های نزدیک تر خواهد پرداخت تا بتوان مشخص کرد آیا هزینه بیشتر برای ارتقای سخت افزاری و تولید چند فریم بیشتر برای گیمرها واقعا ضروری و به صرفه است یا خیر. بازی های مورد اشاره در این بررسی مقایسه ای عبارت اند از Fallout 4، Hearthstone، Need for Speed Payback، Overwatch، Player Unknown Battleground، The Witcher 3 و GTA 5.