زمان دقیق فیلترینگ اینستاگرام مشخص نیست
1 min read

زمان دقیق فیلترینگ اینستاگرام مشخص نیست

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است که نمی‌توان با وجود فسادی که در تلگرام و پیام‌رسان‌های مشابه آن است، روزی باید فعالیت این برنامه و اینستاگرام به پایان برسد. این نماینده مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، در رابطه با از بین رفتن حس رقابت بین پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی با فیلتر تلگرام و اینستاگرام گفت:

مسئله‌ اصلی عبارت است از مدیریت بومی پیام‌رسان‌های داخلی و به این منظور باید از مدیریت پیام‌رسان‌های بیگانه خارج شویم. مسلماً این هدف هزینه‌هایی را در پی خواهد داشت که از میان رفتن حس رقابت بین پیام‌رسان‌ها از این جمله است.

احمد سالک معتقد است که باید اساس پیام‌رسان‌های با تأمین بودجه و تقویت زیرساخت‌ها قوی‎تر شود و از طرف دیگر باید مهاجرت افراد از تلگرام و اینستاگرام به سمت نسخه‌های داخلی سوق داده شود. به عقیده این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مهاجرت نیازمند تشویق است و اگر تشویقی انجام نشود، کاری انجام نخواهد گرفت. سالک نکته مهم دیگر در این راه را قانونمند شدن پیام‌رسان‌های داخلی برای جلوگیری از تخلف عنوان کرد.

او در رابطه با اینکه آیا فیلترینگ تلگرام تا امروز موفق بوده یا خیر، اینگونه پاسخ داد:

این مسئله باید روزی انجام می‌شد و ما نمی‌توانیم با وجود فسادهایی که در تلگرام و پیام‌رسان‌های مشابه است تا آخر منتظر باشیم که "تلگرام باشد و ماهم باشیم" و باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد. اگر بسته شدن تلگرام در دی ماه سال گذشته مداومت داشت امروز دچار مشکلات پیش آمده نبودیم، اما طی مصوبه‌هایی که صادر شده باید فیلترینگ با قوت انجام شود و امید است این مهاجرت به سمت پیام رسان‌های داخلی انجام شود.

سالک درخصوص احتمال فیلترینگ اینستاگرام هم اینگونه اظهار نظر کرد:

زمانی برای انجام این امر تعیین شد. بنابر این بود که تا پایان آذر ماه 97 فیلترینگ انجام شود، اما همچنان زمان دقیق فیلترینگ مشخص نیست.