Mi 9 و Mi Mix 4 شیائومی دارای دوربینی سه‌گانه خواهند بود
1 min read

Mi 9 و Mi Mix 4 شیائومی دارای دوربینی سه‌گانه خواهند بود

خبرهای جدیدی از GF Securities در هنگ کنگ منتشر شده که اعلام کرده است پرچمداران سال 2019 شیائومی، یعنی Mi 9 و Mi Mix 4 دارای دوربین سه گانه در قاب پشتی خود خواهند بود. باوجود اینکه این یک ویژگی بسیار عالی برای گوشی به حساب می‌آید اما به سختی می‌توان آن را به عنوان یک سورپرایز بزرگ در نظر گرفت. در حقیقت شیائومی حتی کمی دیر هم به این جمع پیوسته است. چرا که هوآوی یکی از سرسخت‌ترین رقیبان شیائومی تا امروز چندین دستگاه خود را با دوربین‌های سه گانه به بازار عرضه کرده است.

به غیر از شایعه استفاده از دوربین‌های سه گانه توسط شیائومی، منبع مورد نظر اطلاعات دیگری در خصوص دو گوشی آینده این شرکت منتشر کرده است. اول از همه این که Mi 9 احتمالاً اولین محصول شیائومی با دوربین سه‌گانه است. از آنجاییکه Mi 8 در ماه می سال 2018 معرفی شد، انتظار می‌رود که جانشین این گوشی را هم در اوایل سه ماه دوم سال 2019 در بازار ببینیم. همچنین گفته شده است که Mi Mix 4 دارای لنز پریسکوپ خواهد بود که امکان زوم اپتیکال بیشتر بدون نیاز به فضای بیشتر در شاسی را فراهم می‌کند. این گوشی همچنین ممکن است از صفحه‌نمایش قابل انعطاف نیز بهره ببرد، هر چند که هیچ چیز هنوز قطعی نیست. می میکس 4 احتمالاً در سه ماهه آخر سال 2018 مانند نسل قبلی خود، یعنی می میکس 3 معرفی خواهد شد. البته ممکن است مانند نسل قبلی خود از مکانیزم دوربین کشویی استفاده کند.

Mi 9 و Mi Mix 4 هر دو به احتمال بسیار زیاد دارای تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام هواهند بود. البته قبل از معرفی این دو گوشی، سازنده چینی گوشی‌های هوشمند قصد دارد از نسخه ارتقاء یافته می میکس 3 که دارای اتصال 5G است، رونمایی کند. از آنجاییکه می9 در میان پرچمداران شیائومی نسخه اقتصادی‌تر به حساب می‌آید، احتمالاً با یک نسخه از اتصال 5G نیز عرضه می‌شود تا قابل استفاده برای دسته بیشتری از افراد باشد. با وجود بازاریابی‌هایی که در این زمینه می‌شود، کارشناسان اعلام کرده‌اند که مزایای شبکه 5G از سال 2020 به بعد قابل مشاهده خواهد بود، چرا که تا آن زمان این شبکه گستردگی خاصی نخواهد داشت.