وزیر ارتباطات: نرخ‌گذاری اینترنت موبایل اصلاح می‌شود
1 min read

وزیر ارتباطات: نرخ‌گذاری اینترنت موبایل اصلاح می‌شود

افزایش هزینه اینترنت موبایل موضوعی بوده که در چند وقت اخیر موجب نارضایتی کاربران شده است. آنها شکایت خود از این افزایش قیمت توسط اپراتورها را به گوشی وزیر ارتباطات رسانده‌اند و او نیز اعلام کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد. محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که قیمت‌گذاری چند ماه اخیر اپراتورها در بخش اینترنت موبایل مورد بررسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

آذری‌جهرمی ضمن اشاره به این موضوع که گزارش مورد نظر برای اصلاحات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بازگشته است، افزود که نتیجه نهایی و تصمیماتی که در رابطه با نرخ اینترنت موبایل در نظر گرفته شده در همین هفته اعلام خواهد شد. او با اعلام اینکه نظر نهایی خود درباره این قیمت‌گذاری را اعلام می‌کند، گفت:

تصمیمات مهمی گرفته شده تا فرآیند افزایش نرخ‌ها متوقف شود و اصلاحاتی نیز درباره نرخ گذاری اینترنت موبایل از سوی اپراتورها صورت گیرد.

همانطور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم، تغییر نرخ بسته‌های ترکیبی اینترنت موبایل (بسته های روزانه و شبانه) و به نوعی گران شدن بسته‌ها از شهریور ماه امسال باعث نارضایتی کاربران شده است و کاربران به صورت متعدد این نارضایتی را در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات اعلام می‌کنند. در شهریور وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران از نحوه تعریف بسته های جدید اینترنت موبایل گفته بود: این موضوع را شنیده‌ام اما هنوز به صورت کامل آن را پیگیری نکرده‌ام. اما به محض مشخص شدن موضوع آن را اطلاع رسانی خواهم کرد.

وزیر ارتباطات اخیراً اعلام کرده بود که برغم آنکه خدمات دولت به شرکت‌های اینترنتی با کاهش متوسط 40 درصد قیمت همراه بوده، اما تعرفه خدمات بخش خصوصی در دو ماه اخیر 7-12 درصد رشد داشته است. آذری جهرمی همچنین گفته بود که اپراتورها در سال جاری 200 میلیارد تومان هزینه تبلیغات در صداوسیما کرده‌اند و این هزینه نباید از جیب مشتری‌ها گرفته شود. حالا باید دید که نتیجه بررسی‌های وزیر ارتباطات به کجا خواهد رسید و آیا پیگیری‌های او به کاهش نرخ اینترنت همراه منجر می‌شود یا در بهترین حالت شاهد توقف فرآیند افزایش قیمت خواهیم بود. پیش بینی شما چیست؟