آلکاتل از دو گوشی هوشمند اقتصادی 1X و 1C رونمایی کرد
1 min read

آلکاتل از دو گوشی هوشمند اقتصادی 1X و 1C رونمایی کرد

در میان تمام گجت‌های عجیب و غریبی که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند، چند گوشی هوشمند هم در لاس وگاس معرفی شدند. البته احتمالاً این گوشی‌ها از آنهایی نیستند که بی‌صبرانه در انتظار معرفیشان بودید، با این حال برای کسانی که پیگیر اخبار گوشی‌های هوشمند هستند، نگاه کردن به مشخصات دو گوشی جدید آلکاتل ایده بدی نخواهد بود.

کمپانی TCL روز گذشته از دو گوشی هوشمند جدید ارزان‌قیمت خود رونمایی کرد. اولین گوشی Alcatel 1X است. قبل از اینکه در خصوص مشخصات این گوشی قضاوت کنید، بد نیست بدانید که تنها 120 دلار قیمت دارد و به می‌توان گفت که این رقم یک دهم هزینه‌ای است که برای خرید آیفون سال 2018 پرداخت می‌کنید. خوب حالا به مشخصات برمیگیردیم.

آلکاتل 1X دارای پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک با 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن 720×1440 پیکسل می‌باشد حاشیه‌های نسبتاً باریکی اطراف آن را احاطه کرده است. دوربین دوگانه اصلی این گوشی دارای حالت عکاسی پرتره است، در حالیکه دوربین سلفی آن امکان باز شدن قفل صفحه با تشخیص چهره را دارد. البته سنسور اثر انگشت هم به عنوان روش دیگر احراز هویت در قاب پشتی گوشی تعبیه شده است. ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی آمپرساعت است و دارای جک هدفون نیز می‌باشد. آلکاتل 1X با اندروید 8.1 اوریو در درون جعبه عرضه خواهد شد. این گوشی یک گزینه مناسب برای کودکان است، چرا که با قیمت کمی که دارد خانواده دیگر چندان نگران گم شدن یا خراب شدن گوشی نخواهند بود.

آلکاتل 1X یک نسخه ارزان‌تر نیز دارد و آن Alcatel 1C است. این گوشی تنها 80 دلار قیمت خواهد داشت. بنابراین انتظار این را داشته باشید که مشخصاتش حتی از چیزی تا الان خواندید هم پایین‌تر باشد. در مشخصات این گوشی هیچ اشاره‌ای به چیپ‌ست به کار رفته شده در آن نشده است، البته اگر هم شده بود، بعید بود ما نام آن را شنیده باشیم. میزان حافظه رم آن 1 گیگابایت است و خوشبختانه این گوشی بخشی از پروژه اندروید گو است که با اندروید اوریو عرضه خواهد شد و شامل نسخه سبکی از برنامه‎های گوگل خواهد بود که برای گوشی‌های اقتصادی طراحی شده‌اند. صفحه نمایش این گوشی 4.95 اینچ با رزولوشن 480×960 پیکسل است. دوربین اصلی این گوشی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی می‌باشد.

درست است که این مشخصات یک گوشی سال 2019 نیست، اما با این حال نمی‌توان از یک گوشی در رنج قیمت 120 تا 80 دلار انتظاری بیش از این داشت.