10 نکته ضروری در سفرهای خارجی زمینی
1 min read

10 نکته ضروری در سفرهای خارجی زمینی

یکی از فاکتورهای مهم در سفرهای خارجی هزینه سفر است. به همین دلیل بیشتر گردشگرانی که فرصت کافی برای مسافرت دارند و ترجیح می‌دهند با هزینه کمتر سفر کنند از تورهای زمینی خارجی استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید تور زمینی ارمنستان، تور زمینی باکو، تور زمینی شهر وان و استانبول را دارید لطفا ابتدا این مطلب را بخوانید تا کمی بیشتر با حال و هوای تورهای زمینی آشنا شوید.

1- سعی کنید تور مسافرتی‌ مورد علاقه‌تان را از آژانس های معتبر خریداری کنید و حتما قبل از سفرتان کمی از تجربه گردشگران دیگر که سفر مشابه به مقصد توریستی مورد نظرتان را داشته اند، استفاده کنید.

2- معمولا تورهای زمینی که آژانس های مسافرتی در ایران ارائه می کنند یا به مقصد کشورهای اروپایی است که حتما شما با عنوانی نظیر تور ترکیبی اروپا و یا تور دور اروپا با آنها آشنا هستید و یا به کشورهای اطراف و همسایه ایران.

3- تورهای زمینی که بیشترین محبوییت را در میان گردشگران ایرانی دارد معمولا تور زمینی استانبول، تور زمینی وان، تور زمینی به ارمنستان، تور زمینی باکو هستند.

4- همیشه تورهای زمینی ارزان تر نیستند. معمولا بعضی از گردشگران تصور می کنند که تورهای زمینی ارزان‌تر هستند اما باید بدانید که هزینه تورها معمولا بسته به مقصد مسافرت شما ممکن است بیشتر یک تور هوایی باشد.

5- معمولا تورهای زمینی بیشتر مناسب گردشگرانی می باشد که زمان کافی برای سفر کردن دارند. به تور مثال اگر شما بتوانید در عرض یک شب و دو روز با خرید تور هوایی ارمنستان سفر کنید اما اگر قصد سفر زمینی به این کشور را داشته باشید باید حداقل یک الی دو روز بیشتر در سفر بمانید.

6- اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به صورت زمینی به کشورهای دیگر داشته باشید حتما قبل از سفرتان بررسی کنید که هزنیه سوخت و نحوه دریافت بنزین در مقصد سفرتان به چه صورت می‌باشد. معمولا در کشورهای دیگر سوخت توسط جایگاه های خصوصی ارائه می‌شود پس هزینه های آن متفاوت است.

7- پیش از حرکت و آغاز سفرتان چک کنید که آیا اجازه خروج از کشور دارید یا خیر! در برخی مواقع دیده شده که به دلیل اختلافات خانوادگی یا دلایل دیگر، مسافر اجازه خروج از کشور را ندارد و خود شخص از این موضوع نیز بی خبر است.

8- اگر قصد دارید در قالب گروه های خانوادگی، دانشجویی و یا همراه دوستانتان به خارج از کشور سفر کنید سفرهای زمینی گزینه مناسبی برای شما هستند.

9- در سفرهای زمینی همسفران شما و تورلیدر نقش کلیدی و مهمی دارند. اگر همسفران شما یکدست باشند و یا به اصطلاح افراد خوش سفری باشند حتما از تمام لحظات سفر لذت خواهید برد. این مورد را می‌توانید قبل از خرید تورهای زمینی و یا حتی تورهای هوایی با مراجعه با آژانس ارائه دهنده تور بررسی کنید.

10- حتما قبل از سفرتان چک کنید تا پاسپورت یا گذرنامه شما اعتبار کافی را داشته باشد. به طور معمول بیشتر تورهای زمینی که ایرانیها خریداری می‌کنند به مقصد کشورهای خارجی است که نیاز به دریافت ویزا برای سفر به آنها نداریم؛ اما همین امر باعث می‌شود که خیلی از هموطنانمان فراموش کنند که پاسپورت نقش شناسنامه بین المللی شما را دارد و باید حتما قبل از سفرتان اعتبار پاسپورت را چک کنید.

این ده نکته کاربردی حاصل سالها تجربه ما در ارائه انواع تورهای مسافرتی زمینی و هوایی است؛ اما همیشه به مسافران می‌گوییم لذتی که در سفر زمینی تجربه می کنید در سفرهای هوایی کمتر مشاهده می‌شود. اگر شما قصد خرید تورهای مسافرتی را دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب ما در آژانس فلات پارس گیتی www.falat-pars.com استفاده کنید. منتظر شما هستیم.

نوشته 10 نکته ضروری در سفرهای خارجی زمینی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.