همایش معرفی محصولات اپل امسال بر روی توییتر زنده پخش خواهد شد
1 min read

همایش معرفی محصولات اپل امسال بر روی توییتر زنده پخش خواهد شد

اپل سال‌ها است که مراسم معرفی محصولات خود را به صورت زنده پخش می‌کند. اما این بار قضیه کمی متفاوت است؛ در طول این سال‌ها همواره اپل سعی بر این داشته است که این پخش زنده از طریق خودش انجام شود و بر روی پلتفرم‌های دیگر قرار نگیرد، اما حالا بر اساس گزارش TechCrunch امسال علاوه بر وبسایت اپل مراسم از حساب توییتری این کمپانی نیز به صورت زنده پخش خواهد شد. کاری که گفته می‌شود دلیل آن جذب مخاطب بیشتر و کسانی است که نمی‌دانند که باید برای دسترسی به لینک پخش زنده به وب‌سایت اپل مراجعه کنند.

البته این دومین اقدام امسال اپل در گسترش پلتفرم‌های پخش زنده خود بود. برای کنفرانس WWDC، کمپانی اجازه دسترسی کاربران با استفاده از مرورگر‌های کروم و فایرفاکس را به لینک پخش زنده را داده بود. پیش از آن فقط کاربران با استفاده از مرورگر‌ سفری و مایکروسافت اج در نسخه دستکتاپ امکان دسترسی به لینک پخش زنده را داشتند که یک محدودیت خسته کننده به خصوص برای کاربرانی که بر روی کامپیوتر دسکتاپ مک خود از سایر مرورگر‌ها استفاده می‌کردند به حساب می‌آمد.

اپل قصد دارد این مراسم را از حساب توییتر خود که تابحال هیچ تویتی در آن انجام نشده و پر از تبلیغات می‌باشد، پخش کند.

واقعا دلایل زیادی وجود نداشت که اپل پلتفرم پخش زنده خود را محدود سازد البته یکی از دلایل آن افزایش کاربران سفری ذکر می شد که البته مجبور کردن کاربران به استفاده از آن زیاد در این امر موثر نبود. به هر حال مسئله مهم این است که اپل به سمتی رفته است که کاربران تمایل به آن دارند و این امکان نیز در آینده وجود دارد که پخش زنده این کمپانی طریق یوتیوب نیز انجام شود.