کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال ۲۰۲۰ ارایه خواهد شد؟
1 min read

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال ۲۰۲۰ ارایه خواهد شد؟

کوالکام برخی سالها دو چیپست و برخی سال یک چیپست پرچمدار ارایه می کند. همان سال‌هایی هم که دو چیست ارایه می کند شاهد تفاوت چندانی نیستیم اما به هر حال یک موضوع است که می تواند جالب توجه باشد. پس از مدت ها کوالکام برای اسنپدراگون ۸۵۵ مدل پلاس در نظر گرفته است. با ارایه اسنپدراگون ۸۶۵ حالا این گمانه زنی آغاز شده که آیا کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال ۲۰۲۰ ارایه خواهد شد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

اولین گوشی های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به تازگی معرفی شده اند، البته هنوز قادر به خرید آن ها نیستیم. از این محصولات می توان به گوشی های خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ و شیائومی می ۱۰ اشاره کرد. البته خب قبل از آن زد تی ای اکسون ۱۰ اس پرو با این چیپست معرفی شد و چهارماه پیش هم Titanium M6 از شرکت 8848 دارای این قلب تپنده بود.

بر اساس جدیدترین شایعات احتملا کوالکام قصد دارد در سال جاری میلادی نسخه بهبودیافته این پردازنده را معرفی کند. به نظر می رسد چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در سه ماهه سوم امسال از راه می رسد. بر اساس اطلاعات جدید، دستگاه آزمایشی مجهز به این پردازنده دو ماه دیگر معرفی می شود. سال گذشته میلادی این شرکت علاوه بر پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ از نسخه پلاس آن نیز رونمایی کرد. در حالی که شاهد معرفی نسخه پلاس پردازنده های اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ نبودیم، در سال ۲۰۱۶ چیپست های اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ وارد بازار شدند.

انتظار می رود اختلاف کمی میان عملکرد پردازنده های اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس وجود داشته باشد. به احتمال زیاد شاهد افزایش فرکانس هسته های پردازشی و پردازنده گرافیکی نسخه پلاس چیپست اسنپدراگون 865 باشیم. شاید کوالکام مودم 5G را درون این پردازنده ادغام کند، ویژگی که اسنپدراگون ۸۶۵ از آن محروم است.

در صورتی که این شایعه حقیقت داشته باشند، شاهد تامین قدرت پرچمداران نیمه دوم سال جاری میلادی توسط این پردازنده خواهیم بود. انتظار می رود شرکت های شیائومی، وان پلاس، ویوو و بلک شارک از محصولات خود مجهز به این چیپست رونمایی کنند.

نظر شما چیست؟ منتظر نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ هستید؟

نوشته کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال ۲۰۲۰ ارایه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.