درخواست کمک فیسبوک برای جلوگیری از مداخله در انتخابات
1 min read

درخواست کمک فیسبوک برای جلوگیری از مداخله در انتخابات

تمام ماجرا مداخله در انتخابات، به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 می‌گردد؛ زمانی‌ که روسیه در انتخابات مداخله کرد تا چهره بدی از هیلاری کلینگتون جلوه دهد و مانع از رسیدن او به کاخ سفید شود.

رئیس جمهور ترامپ به این موضوع اذعان نمی کرد تا اینکه اخیرا مداخله روسیه در انتخابات را پذیرفت. اما حالا همه سازمان‌ها در تلاش هستند تا مطمئن شوند قدرت‌های خارجی دیگر قادر به دخالت در انتخابات نباشند، این مسئله شامل فیسبوک و توییتر نیز می شود. این دو غول شبکه‌های اجتماعی درباره اطلاعاتی مانند اینکه چه کسی صاحب کدام تبلیغات است و یا چه کسی یک صفحه خاص را اداره می‌کند، در این زمینه بسیار شفاف عمل می کنند.

اما پنج شنبه اخیر، موسس و مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، نامه‌ای راجع به مداخله در انتخابات نوشته که می‌گوید "جلوگیری از مداخله در انتخابات بزرگ‌تر از آن‌ است که از عهده یک سازمان بربیاید." درواقع زاکربرگ قصد داشت این را عنوان کند که فیسبوک نیازمند کمک است و نمی‌تواند به تنهایی مقابل کسانی که قصد دخالت در انتخابات را دارند، ایستادگی کند.

زاکربرگ اشاره می‌کند:

" با اینکه من همیشه سعی داشتم تا فیسبوک سوء استفاده‌ها را شناسایی کند، اما این مسئله همیشه امکان پذیر نمی‌باشد. گاهی اوقات ما فقط در صورتی موفق خواهیم شد که کمک‌هایی از طرف دولت، سایر کمپانی‌های تکنولوی و یا روزنامه نگاران دریافت کنیم."

درواقع زاکربرگ سعی در این داشت که بگوید برای جلوگیری از این تهدید‌ها، نیاز به یک تغییر فرهنگ گسترده است.

زاکربرگ درباره اینکه جلوگیری از انتخابات کاری بزرگ‌تر این است که از عهده یک سازمان بر بیاید، کاملا درست می‌گوید. با توجه به اینکه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در کمتر از 8 هفته دیگر برگزار خواهد شد، این مسئله می‌تواند شرایط را بد‌تر کند. فیسبوک و سایرین از دولت آمریکا تقاضا دارند که قوانینی را در نظر بگیرند که به آن‌ها در زمینه جلوگیری از مداخله در انتخابات کمک کند، اما این‌ حال تا کنون هیج قانون خاصی توسط کنگره آمریکا به تصویب نرسیده است.