گیمرهای ایرانی مجبور به انتخاب کنسول خواهند بود؟
1 min read

گیمرهای ایرانی مجبور به انتخاب کنسول خواهند بود؟

تا پیش از این فروپاشی اقتصادی، و سخت شدن خرید قطعات سخت افزاری برای کاربران ایرانی، در هنگام ارائه نظر سنجی های "سخت افزار" در زمینه خرید "کنسول بازی" و یا "PC"، عموم آرا به سمت خرید یک PC برای بازی متمایل بود. اما با توجه به شرایط فعلی، خرید یک کامپیوتر مخصوص بازی که بتواند بازی های روز را با دقت های 1080p و 1440p رندر نماید، می تواند بین 8 تا 12 میلیون تومان هزینه را بر دست خریداران بگذارد.

به عنوان مثال به کارت گرافیک GTX 1050 Ti، حداقل 8 گیگابایت حافظه رم، پردازنده ای در حدود Core i5 7400/7500 و … نیاز خواهیم داشت. با یک حساب سرانگشتی خواهید دید که برای خرید آنها به چنین مبلغی نیاز است. در صورتی خواهان ارتقاء کامپیوترهای فعلی خود باشید، می توان این عمل را با صرف هزینه های معقول تر انجام داد؛ اما در صورتی که صرفا به یک کامپیوتر برای بازی نیاز داشته باشید، انتخاب شما از بین کنسول های بازی و PC به کدام یک ختم می گردد؟

به عنوان مثال حداقل کنسول نسل هشتمی سونی (Playstation 4) با هارد دیسک 500 گیگابایتی و یک دسته، امروز با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان به فروش می رسد. در صورتی که خواهان بازی در دقت های بالای FHD، در کنار فناوری HDR باشید نیز باید یک کنسول PS4 Pro را به مبلغی در حدود 5 میلیون و 450 هزار تومان خریداری نمائید. علاقمندان به کنسول بازی Xbox One نیز با انتخاب مدل S، نیازمند صرف هزینه ای در حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان هستند. با این حساب سوال ما از شما این است؛ دست کم برای بازی در دقت های دقت های 1080p و 1440p کنسول های بازی نسل هشت/هشت و نیم را انتخاب کرده و یا به سراغ اسمبل یک PC می روید؟