آتش گرفتن یک دستگاه گلکسی نوت 9 در نیویورک
1 min read

آتش گرفتن یک دستگاه گلکسی نوت 9 در نیویورک

شرکت سامسونگ هنگامی که گلکسی نوت 7 را عرضه کرد با مسئله بزرگی چون انفجار باتری رو به رو شد که موج گسترده ای از مشتریان این شرکت را در برگرفته و موجب شد این کمپانی به جمع آوری اسمارتفون موردبحث بپردازد.

اسمارتفونی که پس از جمع آوری نسخه ریفربیشد شده با نامی متفاوت تنها در چند بازار عرضه شد. اگرچه در سال گذشته به انفجار گلکسی نوت 8 اشاره ای نشده و هیچ کاربری با مسئله انفجار باتری رو به رو نشد اما به نظر می رسد باری دیگر با گلکسی نوت 9 سامسونگ باید شاهد مسائل این چنینی باشد.

به تازگی خانم Diane Chung از جزیره لانگ آیلند نیویورک ادعا کرده که گلکسی نوت 9 آن آتش گرفته است. ضعف باتری گلکسی نوت 7 موجب شد تا سامسونگ تیم مخصوصی را برای توسعه باتری گلکسی نوت 8 در نظر گیرد، همان تیمی که مسئول توسعه باتری گلکسی نوت 9 نیز است.

با این حساب شرکت کره ای اطمینان کاملی از باتری گلکسی نوت 9 دارد. اما به نظر می رسد گزارش تازه انتشاریافته اخبار خوبی درباره گلکسی نوت 9 ندارد. Diane Chung به دلیل این مسئله پرونده ای را برعلیه سامسونگ باز کرده و شرکت کره ای نیز باید پاسخگو باشد.

وی درباره جزئیات حادثه می گوید، هنگامی که در آسانسور بوده گوشی گلکسی نوت 9 دمای بالایی داشت و داغ شده است. از این رو این اسمارتفون را درون کیسه ای قرار داد تا مانع از انفجار آن شود. اما هنگامی که آسانسور به طبقه ای رسید و Diane Chung نیز از کابین خارج شد، صدایی از گوشی هوشمند پخش شده و دودی نیز از آن به بیرون پخش می شد. او سپس گلکسی نوت 9 را دور کرده تا مانع از ایجاد اتفاقی شود.

هنگامی که از کابین خارج شد، فردی با مشاهده وضعیت Diane Chung گوشی هوشمند را درون پارچه ای گذاشته و سپس وارد سطل آبی کرده است. Diane Chung بیان کرد با به دست گرفتن گوشی هوشمند به دلیل دما بالا انگشتانش سوخت. این اسمارتفون سامسونگ نیز به کیف پول Chung آسیب وارد کرد. مشخص نیست علت آتش سوزی گلکسی نوت 9 چه بود و نماینده ای از سامسونگ در گفتگو با New York Post بیان داشت که تاکنون چنین گزارشی اعلام نشده و کمپانی در حال بررسی مسئله پیش آمده است.