75 درصد از درآمد صنعت موسیقی متعلق به استریم است
1 min read

75 درصد از درآمد صنعت موسیقی متعلق به استریم است

نیمه اول سال 2018 را پشت سر گذاشته ایم و RIAA (انجمن صنعت موسیقی در آمریکا) اخیراً گزارش 6 ماهه خود را درخصوص بازار موسیقی منتشر کرده است. درآمد سالانه هنر اول 10 درصد افزایش یافته و از 4.2 میلیارد دلار حالا به 4.6 میلیارد دلار رسیده است. بخش عمده این درآمد به سرویس های استریم و پخش آنلاین اختصاص دارد که کاربران آنها هزینه ای بابت استفاده از آن پرداخت می کنند.

طبق اطلاعاتی که RIAA منتشر کرده است، هر ماه یک میلیون کاربر جدید عضو سرویس های استریم می شوند که این در مقایسه با هر کسب و کار دیگری که مرتبط با موسیقی باشد، رشد بسیار بزرگی به حساب می آید. جای تعجب نیست که دانلود به صورت اینترنتی و خرید فیزیکی آثار موسیقی همچنان و با شدت در حال کاهش است. درآمد دیجیتای موسیقی از 765 میلیون دلار در نیمه اول سال 2017 به 562 میلیون دلار در نیمه اول سال 2018 رسیده است. درآمد حاصل از فروش CD ها هم 41 درصد کاهش یافته است، در حالیکه به طرز جالبی میزان فروش صفحات گرامافون به دلایلی 13 درصد افزایش یافته است.

میچ گلیزر، رئیس انجمن RIAA گفه است که این افزایش درآمد باوجود سیستم صدور مجوز موسیقی امکان پذیر شده است و نه به خاطر آن. از ژانویه تا ژوئن امسال 70 هزار آلبوم مختلف منتشر شده است و اگر ترندهای روز را دنبال کنید، بسیاری از آنها از طریق پلتفرم های آنلاین موسیقی شنیده می شوند و نه از طریق محصولات فیزیکیشان. سرویس های استریم آنلاین مانند اسپاتیفای، یوتیوب موزیک، اپل موزیک، ساندکلاد و… این روزها بسیار پرطرفدار اند و کاربران ترجیح میدهند به جای دانلود و اشغال کردن فضای گوشی یا سیستم خود، موزیک های روز را به صورت آنلاین گوش کنند. آیا شما هم از کاربران سرویس های استریم موسیقی هستید؟