یک کلید خودروی پوشیدنی که قیمت آن از خیلی از خودرو‌ها بیشتر است
1 min read

یک کلید خودروی پوشیدنی که قیمت آن از خیلی از خودرو‌ها بیشتر است

با هزینه ابتدایی 15,850 یورو (حدود 21,000 دلار)، قیمت کلید خودرو Senturion S177 از بعضی از خودروها بیشتر خواهد بود.با افزایش این قیمت به 100,000 یورو (100,000 دلار) بسته به پیکربندی که شما انتخاب می‌کنید، قیمت آن از اکثر خودروها هم بیشتر خواهد بود.بنابراین تعجب‌آور نیست که منحصراً به مچ دست میلیاردها سلبریتی‌ معروف و فوتبالیست‌ها بسته شود.

بله؛ درست است که قیمت آن گران بوده و بسیار تجملی به نظر می‌رسد اما این تکه جواهر چیزی بیشتر از آنچه به ظاهر دیده می‌شود است.

هر کلید Senturion از مواد اولیه ارزشمند ساخته شده است. در صورت درخواست مشتری، در ساخت آن از الماس و سایر سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود. پیکربندی انتخاب‌ شده توسط مشتری برای سنگ‌ها و فلزات، قیمت نهایی را مشخص می‌کند که می‌تواند خیلی خیلی بالا برود.

دلیل نام‌گذاری آن به S177، این است که 177 قسمت ساخته می‌شوند تا از منحصر به فرد باقی ماندن آن اطمینان حاصل شود.

ساخت یک کلید سازگار با خودرو شما یک پروسه یک طرفه نیست. مشتری باید کلید یدکی خودرو خود را برای ساخت مجدد به Senturion تحویل دهد. سپس این کمپانی برد Osydian خود را می‌سازد که مدار داخل کلید را در مقیاس کوچک‌تر تکثیر می‌کند. این کار به برد که از تکنولوژی RFID (سامانه شناسایی فرکانس رادیویی) استفاده می‌کند اجازه می‌دهد که با خودروی مورد نظر سازگار شده و درون قالب پوشیدنی خود جای گیرد.

البته این پایان ماجرا نیست. با توجه به کاربرد مقدار قابل توجهی از فلز درون هر کلید، Senturion متوجه مانع‌ای در کار خود شد؛ اتصال.

فلز، مانع سیگنال‌های RF (فرکانس رادیویی) می‌شود. بنابراین ایجاد ارتباط بین این کلید منحصر به فرد و خودرو نیازمند فکر خلاقانه‌ای می‌باشد.

Ayla Varquin، مدیر کمپانی Senturion در این‌ باره توضیح داده است که چگونه کمپانی توانست این مشکل را برطرف کند.

"از آنجایی‌که فلزات مانع سیگنال‌های RFID می‌شوند، پس قالب خارجی ساخته شده ما به عنوان یک قفس فارادی عمل می‌کند اما ما از آنتن‌های انعطاف پذیر جهت دهنده ترکیبی نیز در این دستگاه استفاده می‌کنیم."

نتیجه این‌کار این می‌شود که دامنه کارایی این کلید از کلید یدکی که در ابتدا به کمپانی تحویل داده شده بود بیشتر می شود. با اینکه این افزایش دامنه فقط چند متر می باشد، بازهم یک شاهکار به‌حساب می‌آید که Senturion می‌تواند حق اختراع آن را برای خود ثبت کند؛ همچنین یک باتری در این دستگاه به کار رفته است که بر اساس ادعا Senturion، قادر است به مدت 6 سال کار کند.

هر کلید کاملا دست ساز بوده و در شمال انگلستان ساخته و صیقل داده می شود. زمان لازم برای کامل شدن هرکدام از آن‌ها 2 الی 3 هفته بنا به درخواست‌های مشتری متفاوت می‌باشد.

علاوه بر این، این امکان نیز وجود دارد که شما خودروی اختصاص داده شده به کلید را تغییر دهید. این پروسه شامل فرستادن S177 و کلید یدک خودرو جدید به کمپانی می‌شود. زمان موردنیاز برای این تغییر یک هفته و هزینه آن 1600 یورو خواهد بود.

تست‌های انجام‌ شده برروی لامبورگینی اونتادور، نشان می‌دهد که این دستگاه به خوبی کار می‌کند. وقتی نزدیک خودرو می‌شود دکمه روی S177 را یک بار بزنید تا قفل‌های خودرو بازشوند. وقتی درون خودرو هستید تکنولوژی RFID مانند هر کلید احتراق بدون کلید دیگری عمل می‌کند. پای خود را روی ترمز گذاشته و دکمه استارت را فشار دهید؛ وقتی سواری به پایان رسید از خودرو خارج شده و دوبار دکمه روی S177 را بزنید تا خودرو قفل شود.

نکته جالب در مورد این کلید پوشیدنی این است که با توجه به اینکه از فلزها و سنگ‌های مختلف در ساخت آن استفاده شده است، بسیار راحت است و چند دقیقه پس از پوشیدن آن دیگر متوجه آن نخواهید شد.

Senturion S177 ممکن است گران باشد، تجملاتی به نظر برسد و خیلی‌ها آن را غیرضروری بدانند. اما این کلید پوشیدنی برای افراد خاص است. یک طراحی زیبا و گران‌قیمت برای سوپر خودرو شما که در قلب خود قطعه‌ای از تکنولوژی را جای داده است.