سری پی 20 و میت 10، هر یک بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته اند
1 min read

سری پی 20 و میت 10، هر یک بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته اند

سماجت و سخت کوشی سازنده چینی بالاخره نتیجه داشت و هواوی با عبور از اپل تبدیل به دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شد. این در حالیست که هواوی به این جایگاه هم راضی نیست و برنامه دارد که تا چند سال آینده سامسونگ را هم جا بگذارد و تاج پادشاهی را که چند سالیست بر سر کمپانی کره ای ایست از آن خود کند. به نظر میرسد این اتفاق به هیچ وجه دور از ذهن نیست چرا که هواوی به خوبی کار خود را دارد انجام میدهد. به ماه ژوئن و زمانی که این کمپانی از دو پرچمدار جذاب و ارزشمند با نام های پی 20 و پی 20 پرو رونمایی کرد برگردیم. این دو گوشی تا ماه مارس 6 میلیون دستگاه فروش داشتند. اما آماری که امروز هواوی آن را تائید کرده حاکی از یک رکورد شکنی جدید توسط جدیدترین پرچمداران این شرکت دارد.

به گزارش هواوی، تنها پس از 5 ماه از عرضه پرچمداران سری پی 20، حالا آمار فروش این گوشی های هوشمند از مرز 10 میلیون دستگاه گذشته است. در حالی که هواوی از مقایسه این آمار فروش نسبت به پرچمداران سال گذشته سری P امتناع کرده است، با در نظر گرفتن آمار فروش ماه ژوئن میتوان گفت که پرچمداران سری پی 20 نسبت به نسل قبل حدودا 81 درصد فروش بهتری داشته اند. همچنین ذکر این نکته هم خالی از این لطف نیست که هدف فروش هواوی برای سری پی 10 در سال گذشته 10 میلیون دستگاه بود که سازنده چینی موفق به طی کردن نیمی از مسیر شد. اما حالا این هدف با پی 20 و پی 20 پرو محقق شده است.

علاوه بر رکورد جدیدی که توسط پرچمداران سری پی هواوی ثبت شده است، سازنده چینی مفتخر است که اعلام کند بالاخره میزان فروش میت 10 و میت 10 پرو هم از مرز 10 میلیون دستگاه گذشت. 10 ماه زمان برای رسیدن به این مقدار فروش برای هواوی کافی بوده است. هر چند مطمئنا در حال حاضر هواوی دیگر تمرکزی بر روی نسل فعلی سری میت ندارد چرا که این کمپانی قرار است در تاریخ 16 اکتبر، به طور رسمی از میت 20 و میت 20 پرو رونمایی کند که اولین گوشی های مجهز به اولین تراشه 7 نانومتری جهان یعنی Kirin 980 خواهند بود.

همچنین هواوی در کنفرانس شب گذشته خود در IFA 2018 از گزینه های رنگی جدید پی 20 پرو رونمایی کرد که تا زمان عرضه سری میت 20، هواوی همچنان به فروش خوب خود در طی سه ماهه پایانی سال ادامه دهد. هر چند نباید فراموش کرد که بیست روز دیگر آیفون های جدید اپل از راه خواهند رسید و احتمالا مثل همیشه در ابتدای عرضه، بازار در دستان اپل قرار خواهد گرفت.