یوتیوب قابلیت پشتیبانی از HDR را در آیفون XS و XS Max اضافه کرد
1 min read

یوتیوب قابلیت پشتیبانی از HDR را در آیفون XS و XS Max اضافه کرد

با اینکه اپل از کدهای بهینه سازی برای بهبود اجرای یوتیوب استفاده نمی کند اما یوتیوب همچنان در تلاش است تا نظر کاربران آیفونی خود را جلب کند. یوتیوب نسخه ی iOS خود را اخیرا بروزرسانی کرده است و در این نسخه ی جدید شاهد پشتیبانی از قابلیت HDR در آیفون XS و XS Max هستیم.

در واقع امکان نمایش ویدیو ها با قابلیت HDR در این دو مدل از محصولات اپل ارائه شده است. این قابلیت فعلا به طور اختصاصی در اختیار کاربران XS و XS Max قرار خواهد گرفت در کاربران دیگر از این قابلیت جدید بهره نخواهند برد. از این پس کاربران آیفون XS می توانند به اجرای ویدیوهای یوتیوب با وضوح 1080P HDR بپردازند و از تماشای ویدیو در یوتیوب لذت ببرند.

یوتیوب همچنین از برنامه ای برای رتبه بندی گوشی ها در زمینه پخش ویدیوهای باکیفیت رونمایی کرد و باید یادآوری کنیم که گوشی های اندروید در بالاترین رتبه از نظر کیفیت اجرای ویدیو قرار دارند. آیفون به دلیل عدم پشتیبانی از VP9 تمامی قابلیت های پیشرفته و کیفیت بالا را از یوتیوب دریافت نمی کند و در این رتبه بندی حضور نخواهد داشت. اما یوتیوب همچنان تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران آیفون انجام می دهد.