کروم بوک جدید از ویندوز 10 پشتیبانی خواهد کرد
1 min read

کروم بوک جدید از ویندوز 10 پشتیبانی خواهد کرد

شایعاتی به گوش می‌رسند که ممکن است در نمایشگاه گوگل در 9 اکتبر کمپانی فقط برای رونمایی از دسته تلفن‌های پیکسل خود برنامه ندارد و قصد معرفی چیزهای دیگری را نیز دارد. علاوه بر یک به‌روزرسانی کروم ست امکان آن نیز وجود دارد که غول موتورهای جستجو اولین تبلتی که با استفاده از Chrome OS اجرا می‌شود را ارائه کند.

اگرچه شاید خبر شگفت‌آورتر نسبت به ارائه این تبلت موسوم به Nocturne ، وجود این واقعیت است که گزارش جدید مستند به گزارش‌های برنامه نویسان در Repo های گوگل نشان می‌دهد که کمپانی هم‌اکنون در حال کار برروی فراهم ساختن پشتیبانی از ویندوز در این تبلت است. یکی از این Repoها به‌عنوان مثال شامل منابع مورد نیاز Nocturne در هنگام تجربه کردن یک BSOD درحالی‌که با ویندوز 10 کار می‌کند است.

این حرکت قطعاً در دسته برنامه‌های اعلام‌شده گوگل برای کروم‌بوک‌ها قرار می‌گیرد. بر اساس یک گزارش در اوایل امسال، کمپانی در حال کار بر روی قابلیتی به نام Campfire است که به دارندگان کروم‌بوک‌ها اجازه می‌دهد که دستگاه خود را با استفاده از ویندوز 10 و Chrome OS به صورت دوگانه بوت کنند.

این گزارش همچنین اشاره کرده است که نمایشگاه نهم اکتبر ممکن است به مکان مناسب انتخاب شده توسط کمپانی برای معرفی این قابلیت به دنیا باشد که حقیقتاً هم بهترین انتخاب برای گوگل به نظر می‌رسد. این قابلیت همچنین کروم‌بوک‌ها را به دنبال اظافه شدن پشتیبانی از اندروید و اپلیکیشن‌های لینوکس، به یک پلتفرم همه‌کاره‌تر تبدیل خواهد کرد.